شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 هم اندیشی

حوزه/ هم اندیشی نمایندگان طلاب و فضلای استان هرمزگان با حضور نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید روح الله صدرالساداتی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در هم اندیشی طلاب و فضلای هرمزگانی مقیم حوزه علمیه  قم،  استفاده از همه ظرفیت های دینی و فرهنگی را در راستای ایجاد فضای گفتمانی در جامعه ضروری دانست و گفت: با گفتمان سازی می توان مطالبات و خواسته های مردم را به صورت مطلوب به گوش مسئولان رساند و نتایج قابل قبولی کسب کرد.

وی هر طلبه را یک رسانه قوی در ترویج دین و فرهنگ دینی برشمرد و ادامه داد: هر طلبه در سطح استان، شهر یا منطقه مخاطبان بسیاری دارد و می تواند از این ظرفیت در راستای ترویج دین به نحو احسن استفاده کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این که فضای فرهنگی جامعه دچار آسیب و مشکلات است، نشان می دهد که ما طلاب به صورت قوی وارد میدان نشده ایم و کم کاری داریم؛ از این رو برای حفظ نظام و انقلاب باید به صورت جهادی وارد میدان شده و استوارتر قدم برداریم.

همچنین در ادامه جلسه حسین هاشمی تختی، نماینده مردم بندرعباس، بندرخمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه های فرهنگی و اقتصادی، گفت: اینکه مشاهده می شود بسیاری از مردم مشکلات مالی دارند و عده زیادی از اقشار ضعیف جامعه حتی برای خرج روزانه خود پول ندارند، نشان از ضعف در زمینه اقتصادی دارد که همت مضاعف مسؤولان را می طلبد.

نماینده مردم استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به فعایت های دشمن و گروهک های ضد انقلاب اسلامی همچون داعش در ایران و طمع آنها به اقشار جوان جامعه در می یابیم دشمنان با جدیت تمام در جهت ضربه زدن به فرهنگ جامعه اسلامی در حال تلاش است؛ بنابراین ضروری است برای مقابله با این جریان ها هوشیار باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تکلیف مدار باشند، عنوان کرد: ما باید به وظیفه خود عمل کنیم و نتیجه کارها را به خداوند بسپاریم و بدانیم که عمل به تکالیف اساس خدمت به جامعه است و اگر در این زمینه کوتاهی کنیم باید روزی پاسخگوی اعمال خود باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جمله مشکلاتی که در سطح استان با آن روبه رو هستیم این است که مسئولان یکپارچه عمل نمی کنند و همین امر سبب شده تا در استان یک مدیر کل مشاهده شود که درویش مسلک است و این موضوع آرام آرام در حال تبدیل به یک معضل در استان است؛ بنابراین ما باید وحدت داشته باشیم و به صورت ید واحده عمل کنیم تا توطئه دشمنان خنثی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha