جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: آیت‌الله شرعی یک چهره انقلابی و مومن بود که ثمرات فراوانی از جمله تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران داشت

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با تسلیت درگذشت فقیه مجاهد آیت‌الله محمدعلی شرعی گفت: آیت‌الله شرعی شخصیتی منحصر به فرد، ذوابعاد، پر‌انررژی و خستگی‌ناپذیر بود که در انجام تکالیف و امور دینی و اسلامی تا رسیدن به هدف خود، دست از تلاش بر نمی‌داشت و در همه اموری که می‌توانست موثر باشد فعالیت می‌کرد.

وی در ادامه با اشاره به این‌که آیت‌الله شرعی خالی از هرگونه ریا بود، افزود: ااین عالم ربانی یک چهره انقلابی و مومن بود و ثمرات فراوانی داشت که از جمله می‌توان به تاسیس حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد؛‌ آیت الله ‌شرعی‌ با توجه‌ به‌ توانایی‌ و استعداد زنان‌ در کسب‌ علوم‌ حوزوی‌ و لزوم‌ آموزش‌ دینی‌ بانوان، به‌‌رغم‌ کارشکنی‌های‌ رژیم‌ طاغوت‌ مدرسه‌ای‌ جهت‌ آموزش‌ حوزوی‌ دختران‌ احداث نمود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که آیت‌الله شرعی از آغاز نهضت انقلاب اسلامی از شخصیت‌های موثر و فعال بودند خاطرنشان کرد: ایشان به دلیل مبارزات مداوم علیه نظام طاغوت و تکثیر و توزیع سخنرانی‌های امام خمینی(ره)، توسط نیروهای ساواک دستگیر و شکنجه شد ولی ایشان از فضای زندان نیز استفاده کرد و با بزرگانی همچون آیت‌الله شهید مطهری(ره)، آیت‌الله شهید بهشتی و ... آشنا شد.

وی ادامه داد:  آشنایی‌ آیت‌الله ‌شرعی‌ در زندان‌ با شهید مطهری‌ ثمرات‌ بسیاری‌ برای‌ نهضت‌ و مردم‌ در پی‌ داشت‌ و ایشان با کمک شهید مطهری حوزه‌ و روحانیت‌ را از خطر جریان‌های انحرافی از جمله مارکسیسم آگاه‌ می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی به خدمات و ثمرات آیت‌الله شرعی پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود: با پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ تمام‌ تلاش‌ آیت الله ‌شرعی‌ به‌ حفظ‌ و گسترش‌ دستاوردهای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ معطوف‌ گردید و در مسئولیت‌های گوناگون از جمله نمایندگی مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی، ریاست‌ کمیسیون اصل 90 مجلس، ریاست بخش سیاسی جامعه مدرسین و ...مشغول به فعالیت و مجاهدت بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور عنوان نمود: با پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ حضرت‌ امام‌ (قدس‌ سره‌) هیئت‌ مؤسسی‌ را برای‌ تشکیل‌ حوزه علمیه‌ خواهران‌ تعیین‌ فرمودند. در این‌ دوره‌ تلاش‌ آیت‌الله ‌شرعی‌ با پشتوانه تجارب‌ قبل‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ و همفکری‌ دیگر اعضای‌ هیأت‌ موسس‌ به‌ ایجاد جامعة‌الزهرا(س‌) و حوزه‌های علمیه خواهران انجامید که هم اکنون این شجره طیبه قریب به 500 مدرسه علمیه در سراسر کشور دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha