پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام مسائلی

حوزه/هدف ائمه اطهار علیهم السلام هدایت مسلمانان بوده است نه انتقام گرفتن از کسی، از این رو امامان در بیان مذهبی خویش به گونه‌ای سخن می گفتند که افراد دچار لجاجت و مخاصمه کور مذهبی نشوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، شامگاه چهارشنبه به مناسبت ایام ولادت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و هفته وحدت، با همکاری دفتر رسم برادری برنامه های ویژه ای در جامعه المصطفی اصفهان برگزار گردید.

برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب «پیشوایان شیعه پیشگامان وحدت» یکی از برنامه های ویژه هفته وحدت بود که با سخنرانی نویسنده این کتاب، حجت الاسلام والمسلمین مهدی مسائلی در جمع طلاب جامعه المصطفی همراه شد.

حجت الاسلام مهدی مسائلی دراین جلسه  درجمع طلاب جامعه المصطفی اصفهان، حفظ وحدت اسلامی و تأکید بر آن را از برنامه اصلی ائمه اطهار علیهم السلام دانست و بیان کرد: شاید لفظ وحدت اسلامی با تعابیر کنونی در روایات نیامده باشد، ولی اهل بیت علیهم السلام بارها بر معنای آن تاکید کرده‌اند و وظایف شیعیان را در این مسیر بیان نموده‌اند.

وی ادامه داد: پس برخلاف تصور عده‌ای که وحدت اسلامی را امری جدید و بر اساس مصالح سیاسی می دانند، وحدت اسلامی برگرفته از مکتب اهل بیت علیهم السلام بوده و سیره مستمره علمای شیعه نیز در این امتداد است.

حجت‌الاسلام مسائلی سپس با بیان جزئیات روایات اهل بیت علیهم السلام در رابطه با وحدت اسلامی، به نقد رفتارهای وحدت ستیزان بر اساس روایات  پرداخت.

نویسنده کتاب «لعن های نامقدس» در ادامه بیان کرد: هدف ائمه اطهار علیهم السلام هدایت مسلمانان بوده است نه انتقام گرفتن از کسی، از این رو امامان در بیان مذهبی خویش به گونه‌ای سخن می گفتند که افراد دچار لجاجت و مخاصمه کور مذهبی نشوند.

وی ادامه داد: برای اهل بیت علیهم السلام مهم آن بود که دیگران با معارف ناب اسلام آشنا شوند تا از این طریق زمینه محبت و اتصال به ولایت الهی ایجاد شود.

نویسنده و محقق حوزوی تاکید کرد: در میان امت اسلامی، ائمه علیهم السلام بیش از آن که به نفی دیگران بپردازند، خود را اثبات کرده اند ولی ما راه آسان را در سلب و نفی و دشمنی می بینیم و به جای اینکه برای آنها هوادار دست و پا کنیم برایشان دشمن تراشی می کنیم، البته آنها  راه و مسیر انحراف را در امت اسلامی همواره متذکر شده اند، ولی شیوه بیان آن بزرگواران با شیوه‌ای که امروز ما به کار می بندیم بسیار متفاوت است.

وی یاداور شد: بزرگان و علمای اهل سنت با وجود آگاهی از اختلاف نظر ائمه اطهار السلام در موضوع امامت و خلافت با آنها، به محضر ایشان می رسیدند و شاگردی آن بزرگواران را می کردند، این در حالی است که اگر ائمه اطهار علیهم السلام با بد زبانی از مقدسات مذهبی آنها سخن می گفتند هیچ گاه حاضر نبودند اینگونه به ستایشگری ایشان بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha