دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مراسم وحدت حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه اصفهان/حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مومنی خواستار تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه شد و گفت: قریب به ۳۸ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و هنوز متاسفانه علوم انسانی ما مورد نقد و پالایش قرار نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، شب گذشته در نشست مشترک حوزویان و مسئولین دانشگاه های اصفهان که به مناسبت هفته  وحدت حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه بیانگر رابطه دو عنصر تاثیرگذار در تحولات اجتماعی است، این تعامل می تواند جامعه اسلامی  را در رسیدن به اهداف آرمانی اش کمک کند و علوم انسانی و اسلام  و علوم همگی  می تواند زمینه رشد و تکامل انسان را فراهم سازند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: در چگونگی و ماهیت  این وحدت از رویکردهای مختلف می توان صحبت کرد، باید توجه داشت که علوم انسانی و تجربی برچند مبنا استوار است که از مهمترین آنها انسان شناسی است، انسان شناسی به دنبال تبیین   و تحلیل واقعیت  انسان است.

وی ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که می تواند مورد توجه حوزه و دانشگاه قرار گیرد  و زمینه همکاری  و تحقیق مشترک خوبی را فراهم کند تا  آثار  آن در جامعه  اسلامی نمایان شود، انسان شناسی اس ، حوزه های علمیه با رجوع به قران  و روایات و سنت و سیره  اهل بیت(ع)  نگاه اسلام به انسان را به خوبی  ترسیم کنند و انسان شناسی دینی راتبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی عنوان کرد: قریب به 3۸ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی می گذرد و هنوز متاسفانه  علوم انسانی ما مورد نقد و پالایش قرار نگرفته است، علومی  که برمبنای اومانیسیم و اگزیستالیسم و... تدوین شده است در جامعه اسلامی  نمی تواند راهگشا باشد  و ما را گرفتار  دوگانگی ، بی هویتی و سردرگمی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در موضوعاتی نظیر آنچه گفته شد  و یا مانند توجه به فلسفه  های مضاف و یامتولوژِی علوم معنا پیدا می کند و الا به صرف رفتن چند نفر روحانی  به دانشگاه و یا آمدن چند نفر اساتید  دانشگاه به حوزه ، وحدتی صوری پیش نخواهد بود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کردک به منظور تعامل موثرتر و کارآمد بین حوزه و دانشگاه، راه اندازی و تشکیل دبیرخانه دائمی  وحدت حوزه و دانشگاه ضروری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha