دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
یعقوب توکلی عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی:

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به نفوذ روحانیت و حوزه های علمیه در سطح عموم جامعه رژیم پهلوی با استفاده از عناصر خود برای توقف فعالیت‌های حوزه‌های علمیه تلاش‌های بسیاری کرد و تمایلی به تعامل حوزه و دانشگاه نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» یعقوب توکلی ظهر امروز در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در سالن همایش های دانشگاه معارف اسلامی با تاکید بر تعامل هر چه بیشتر و گسترده تر حوزه های علمیه و دانشگاه های کشور برای پیشبرد اهداف عالی نظام مقدس اسلامی اظهارداشت: تحقق تمدن اسلامی با آموزه های دینی آن به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی با تاکید بر اینکه جریان‌شناسی ارتباط حوزه و دانشگاه به قبل از انقلاب باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: این مقوله به عنوان یک موضوع فرامذهبی شناخته شده و تحقق تمدن اسلامی به وحدت حوزه و دانشگاه وابسته است بطوریکه دغدغه اندیشمندان در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه برای رفع نیازمندی‌های بوده است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از ظرفیت های اصلی نظام اسلامی است که می تواند در سطوح و موضوعات متعدد نقش آفرینی داشته باشد و باعث پویایی و تحول عظیمی در ارتقای نظام اسلامی داشته باشد.

توکلی  به بررسی جریان‌شناسی ارتباط میان حوزه و دانشگاه به قبل از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این وحدت و هم افزایی علمی میان دو نهاد حوزه و دانشگاه به عنوان یک موضوع فرامذهبی و فراملی شناخته شده چرا که تحقق تمدن نوین اسلامی به وحدت این قله های نخبگانی کشور وابسته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه معارف اسلامی از نقش گروه‌های سکولار در دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: در دو دهه گذشته این گروه‌ها فعالیت‌های رسمی را در نقاط مختلف کشور دنبال می‌کردند به همین علت چالش‌های مختلفی را برای نظام اسلامی به دنبال داشته‌اند اما اکنون شرایط دانشگاه‌ها با دو دهه گذشته تفاوت بسیاری دارد.

وی بیان داشت: در سال‌های ابتدای عمر نظام اسلامی سازمان مجاهدین خلق توانست هزاران نفر نظامی جوان را تربیت و جذب کند، به همین علت در این شرایط امنیتی توجه گروه‌های مختلف به دانشگاهیان و حوزویان افزایش چشم‌گیری داشت.

استاد دانشگاه معارف اسلامی تاکید کرد: امروز نیز باید نسبت به این تعامل و همکاری نگاه ویژه ای داشته باشیم چراکه با تحقق این وحدت برکات بیشماری عاید ملت خواهد شد.

313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha