دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد بدر الدین حسون مفتی سوریه

حوزه/ شیخ حسون با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ راهی برای امت اسلامی جز تقریب وجود ندارد، تصریح کرد اتفاقات چند سال اخیر موجب شده است که جهان اسلام به تقریب به عنوان منجی نگاه کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ بدر الدین حسون، مفتی اعظم سوریه امروز چهارشنبه در سومین نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از پیروزی های مقاومت در سوریه به ویژه آزاد سازی حلب، گفت: با توجه به حوادث منطقه، مجمع جهانی تقریب توانسته به دستآورد های خوبی دست پیدا کند و در کاهش آلام و تنش های منطقه تأثر گذار باشد.

مفتی اعظم سوریه با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچ راهی برای امت اسلامی جز تقریب وجود ندارد، افزود: اتفاقات چند سال اخیر موجب شده است که جهان اسلام به تقریب به عنوان منجی نگاه کند.

 وی خاطرنشان کرد: کسانی که قبلا مخالف راه تقریب بودند، امروز با تلاش ها و راهکارهای آیت الله اراکی و مجمع جهانی تقریب در مسیر تقریب قرار گرفته اند.

شیخ حسون با بیان این که ما امروز تأثیر تقریب در عراق و سوریه را به خوبی مشاهده می کنیم، تصریح کرد: تقریب در سوریه و عراق توانسته شیعه و سنی را به هم نزدیک کند و موجب شکست تکفیری ها شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha