شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 402348
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
نشست شورای عالی مجمع تقریب

حوزه/ سومین نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور اعضای داخلی و خارجی این شورا، به ریاست آیت الله محمد علی تسخیری در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، در سومین نشست بین المللی شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، که امروز چهار شنبه، در تهران برگزار شد، پس از مرور شرایط کنونی جهان اسلام و به ویژه منطقه خاورمیانه که در سال های اخیر دستخوش تحولات و تهدیدات عدیده ای بوده، طرح پیشنهادی تحت عنوان "استراتژی ده سال آینده فعالیت های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی" ارائه شد؛ این طرح حاصل مدت طولانی بررسی های مدیریتی است که در آن مباحث محوری که باید در آینده پژوهی مدنظر قرار گیرد لحاظ شده است.

در جمع بندی نهایی این نشست مقرر شد که اعضا نظرات خود را در طول کنفرانس وحدت ارائه دهند و کمیته ویژه ای این استراتژی را بر اساس فعالیت های 10 سال اینده مجمع تقریب، جمع بندی نهایی کند.

برگزاری نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب همزمان با آزاد سازی حلب موجب شد که شرکت کنندگان به نمایندگان سوریه در این نشست تبریک گفته و این موقعیت بزرگ را طلیعه ای بدانند مبنی اینکه شرایط منطقه به سوی تحولی نوین و مثبت در جهت وفاق، تقریب و وحدت اسلامی پیش می رود و همچنین فرصتی شد که از زبان نمایندگان مناطق مختلف جهان از اروپا ، حوزه کشورهای عربی و سایر نقاط، حاضرین تجربیات و اقدامات تقریبی شان را بشنوند و پیشنهادات آنها را مورد توجه قرار دهند.

نشست شورای عالی مجمع جهانی تقریب با تأکید بر نقش آفرینی بیشتر اعضا برای سکان داری و هدایت فعالیت های مجمع جهانی تقریب و تدوین راهکارهای جدید برای فعالیت های آتی مجمع جهانی تقریب به پایان رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha