دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 همایش وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ همایش وحدت حوزه و دانشگاه با رویکرد آسیب‌ها و راهکارهای فرارو از سوی دانشگاه معارف اسلامی با حضور نخبگان حوزه و دانشگاه در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌در این همایش که دقایقی پیش در سالن همایش های دانشگاه معارف اسلامی آغاز شد، رئیس دانشگاه معارف ضمن خیر مقدم به حاضرین در همایش در وحدت حوزه و دانشگاه یکی از جدی‌ترین مطالبات انقلاب اسلامی است و اگر اندیشه‌های امام خمینی(ره) را بررسی کنیم اهداف امام در طراحی این وحدت کاملا روشن است.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر به وحدت حوزه و دانشگاه کم توجهی شده است، ادامه داد: امروزه این وحدت در حد جلسات یادبود روز وحدت حوزه و دانشگاه است و اگر به طور جدی به این مهم بپردازیم بسیاری از مسائل کشور و دغدغه‌های علمی حل می‌شود و این کم توجهی به عدم نهادینه کردن وحدت حوزه و دانشگاه بر می‌گردد.

رئیس دانشگاه معارف اسلامی گفت: در بومی سازی علوم باید هر دو قشر حوزه و دانشگاه دخیل باشند، در حالی که هنوز هم بعضی از سرفصل‌های رشته‌های دانشگاهی از غرب گرفته شده و تدریس می‌شود.

سخنرانی آیت الله اعرافی و برگزاری میزگرد علمی با حضور حجج اسلام و المسلمین پارسا نیا و کچوئیان با موضوع « وحدت حوزه و دانشگاه با رویکرد چالش‌ها و راهکارهای فرارو» از برنامه های این همایش است.

این همایش در حال برگزاری است.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha