جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وحدت مسلمین - اتحاد مسلمانان

حوزه/ یک عالم اهل کشور سوریه، با بیان اینکه دنیای اسلام از تفرقه رنج می‌برد، گفت: با توجه به اهمیت بحث رسانه در دنیای امروز، کشورهای اسلامی حامی اندیشه وحدت مسلمین، باید با راه اندازی رسانه‌های وحدت گرا، در تحقق اهداف مقدس خود گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شیخ ایمن الزیتون، در دومین روز از سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در تهران در حال برگزاری است، با حضور در کمیسیون مساعی حمیده، اظهار داشت: در شرایط کنونی، جهان اسلام در یک وضعیت بسیار مهم و حساس قرار گرفته، به گونه‌ای که بیش از هر زمان دیگری، نیاز به وحدت بین مسلمانان احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز، رسانه‌ها نقش برجسته‌ای دارند، گفت: قطعا در مسئله تقویت وحدت در جهان اسلام نیز، نقش رسانه‌ها، بی‌بدیل و غیر قابل انکار است و به همین دلیل، اگر علمای جهان اسلام که دغدغه وحدت مسلمین را دارند، از ظرفیت عظیم رسانه‌ای دنیای امروز غافل شوند، افرادی که با اندیشه وحدت مسلمین ضدیت دارند، از آن بهره برده و در راستای اهداف خود حرکت خواهند کرد.

این عالم اهل کشور سوریه، با بیان اینکه تشکیل جبهه رسانه‌ای بین‌المللی با رویکرد وحدت مسلمین ضرورت دارد، تأکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اهمیت بحث رسانه در دنیای امروز، کشورهای اسلامی حامی اندیشه وحدت مسلمین، باید با راه اندازی رسانه‌های وحدت گرا، در تحقق اهداف مقدس خود گام بردارند.

وی بی‌توجهی به بحث رسانه در دنیای امروز را خطر آفرین برشمرد و خاطرنشان کرد: خون‌هایی که در سوریه به زمین می‌ریزد، حاصل اشتباه بزرگ جمعی از مسلمانان است که با تحریک دشمنان، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی را با چالش مواجه کردند.

شیخ الزیتون با اشاره به اثرات منفی جنگ سوریه بر زندگی مردم این کشور، خاطرنشان کرد: امروز شهر لاذقیه، به میزبان بسیاری از آورگان، از شهرهای مختلف سوریه بدل شده، به نحوی که جمعیت این شهر از ۸۰۰ هزار نفر به ۳ میلیون نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه حفظ محبت و دوری از تفرقه، حسی است که باید در کشورهای اسلامی ایجاد شود، تأکید کرد: در مسئله تقریب مذاهب اسلامی، فقط عالمان مسئول نیستند، بلکه افراد تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز مسئول بوده و باید با شرکت در نشست‌های تخصصی در زمینه تقریب مذاهب اسلامی و وحدت امت اسلام، ایده‌های خود را مطرح کنند تا شاهد عملیاتی شدن آن ایده‌ها باشیم.

این عالم اهل کشور سوریه با بیان اینکه متأسفانه وهابیت، در کشورهای عربی، تلاش تبلیغی بسیار زیادی دارد که فقط یکی از نتایج آن توسعه تفکر تکفیر در میان امت اسلام است، گفت: باید با گفت‌و‌گو بین علمای دغدغه‌مند جهان اسلام، راهکاری یافت تا این سیر خطرناک هر چه سریع‌تر قطع شود.

وی افزود: امروز در مغرب عربی، وهابیت تلاش‌های بسیار زیادی برای متنفر کردن مردم آن منطقه، از ایرانی‌ها و شیعیان دارند که باید در این زمینه با گفتگوی علمی با علمای آن کشور، آن‌ها را متوجه دیدگاه اشتباه‌شان نسبت به شیعیان و همین طور ایرانیان کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha