دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خلیل زاده امام جمعه فرانکفورت

حوزه/ رییس مجلس شیعیان آلمان گفت: توجه به توحید و دوری از حساسیت های اختلاف برانگیز موجب همدلی پیروان مذاهب اسلامی خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده رییس مجلس شیعیان آلمان در خطبه های نماز جمعه فرانکفورت با اشاره به آیه ۵۷ سوره مبارکه فرقان گفت: غرض از دعوت مردم به خدا پرستی و توحید آن است که مردم دعوت پیامبر را بپذیرند و از برنامه های قرآن پیروی نمایند و به مقامی از انسانیت و فضیلت برسند که آزادانه و با خواست خودشان باشد.

رییس مرکز اسلامی فرانکفورت افزود: نبی اعظم برای این زحمات خود را بی نیاز از مردم و غنی معرفی می کند ؛ البته آنچه که او انجام می دهد مثل تعلیم و تربیت افراد و جامعه بشری و هدفی که در بر دارد خارج از عهده انسان عادی است لذا هیج مزدی مناسب زحمات ایشان نمی باشد و فقط بر عهده خدای بزرگ است و اگر در جایی محبت خاندان خود را اجر رسالت گفته فقط به خاطر این است که ایشان درب های شهر علم و دروازه های ایمان هستند و نتیجه‌ی آن محبت، به خود انسان برمی گردد.

خطیب جمعه فرانکفورت ادامه داد: اینکه مردم دعوت را پذیرفته و در سبیل الله قرار بگیرند مزد رسول خدا نیست بلکه مزد خود مردم است؛ چنانچه محبت خاندان او مزد رسالت است و نه مزد پیامبر خدا ؛اگر انسان مسیر به طرف خدا را انتخاب کند و همراه رسول خدا در مسیر کمال باشد روز قیامت هیچ حسرتی نخواهد داشت.

* اسلام با رفتار خشونت آمیز مسلمانان با یکدیگر و دیگران سازگاری ندارد

رییس مجلس شیعیان آلمان به هفته وحدت و ضرورت آن اشاره کرد و اظهارداشت: توجه به توحید و رسالت الهی و دوری از حساسیت های اختلاف برانگیز موجب همدلی پیروان مذاهب اسلامی خواهد بود و اساسا اسلام ناب محمدی هرگز با رفتار کینه توزانه و خشونت آمیز مسلمانان نسبت به یکدیگر و دیگران سازگاری ندارد.

وی در پایان به توضیح این حدیث از پیامبر که فرمود: « غارت شده کسی است که دین او به غارت رفته باشد و خانه خراب کسی است که دین او ویران شده باشد» پرداخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha