پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خلیل زاده امام جمعه فرانکفورت

حوزه/ امام و مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت گفت: یکی از مناطق تحت اشغال داعش در سوریه آزاد و پاک سازی شده است و این پیروزی موجب خوشحالی هر مسلمانی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نماز جمعه این هفته فرانکفورت در مرکز فرهنگ اسلامی این شهر به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمود خلیل زاده اقامه گردید.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده با اشاره به  آیات ۱۲۴ تا ۱۲۷ سوره مبارکه طه به موضوع اسراف پرداخت و ضمن یادآوری این نکته که  اسراف معانی گسترده ای دارد و  شامل هرگونه خروج از اعتدال و افراط و تفریط می شود گفت: با بررسی قرآن در می‌یابیم که  یکی از مصادیق اسراف در موضوعات اعتقادی است ؛ از مطالعه این آیات  می آموزیم که انکار خداوند و پیامبران الهی ؛ شرک به خدا و بت پرستی ؛ ایمان نداشتن به آیه‌های الهی ؛ انسان را در گروه  مسرفین قرار داده و موجب بروز مشکلات جدی در زندگی انسان در دنیا و آخرت می شود.

امام و مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت با استناد به آیه 9 از سوره مبارکه انبیاء  افزود: قرآن کریم مخالفت با پیامبران در طول تاریخ  را ظلم معرفی کرده و برای مخالفان انبیاء به عنوان اسراف کنندگان وعده  عقوبت داده است.

وی ادامه داد: همچنین آیه های ۱۳ تا ۱۹ سوره مبارکه یاسین  بیان می کنند که  دو نفر از مؤمنان به عنوان  فرستاده پیامبر به سوی قوم خود  رفتند تا دلائل هدایت را به قومشان نشان دهند و برای آنها برهان بیاورند و حجت را تمام کنند  اما افراد آن قوم  با فرستادگان پیامبر مخالفت کرده و ایشان را  به کشتن و شکنجه تهدید نمودند .  خداوند در مورد ایشان می فرماید که آنها گروهی اسراف کار هستند. بنابراین ملاحظه می شود که در فرهنگ قرآنی واژه اسراف در موضوع عقاید نیز بکار رفته است.

* پاک‌سازی منطقه حماه سوریه موجب خوشحالی هر مسلمانی است

رئیس  مجلس شیعیان آلمان با تأکید بر مراقبت از اعمال و تبریک سال نو گفت: شب گذشته خوشبختانه یکی از مناطق تحت اشغال داعش در سوریه آزاد و پاک سازی  شده است و این پیروزی موجب خوشحالی هر مسلمانی است  اما  از سوی دیگر  در خبرها آمده بود که  در شهر موصل عراق به سه خانه، که کودکان و زنان بیگناه در آنجا پناه گرفته بودند، حمله شده و در نتیجه حدود ۲۳۰ نفر کشته شده اند که  این خبر تلخ جای تاسف و نگرانی دارد و ما برای مردم عراق از خدای بزرگ بازگشت امینت و آرامش را خواهانیم .
خطیب جمعه این هفته با طرح روایتی از حضرت علی(ع) که «هر کسی با زبان خشن با دیگران سخن بگوید دوستان و یاران خود را از دست خواهد داد» خطبه های نماز جمعه این هفته را پایان داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha