جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایرانی خواه علوم پزشکی قم

حوزه/ نخستین بیمارستان قم ۹۰ سال پیش توسط آیت الله حائری یزدی بنیان گذاشته شد و پس از آن اقدامی در خصوص بیمارستان سازی انجام نشده بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر ایرانی خواه پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان 350 تخت خوابی فرقانی قم که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، گفت: امروز روز ماندگاری در تاریخ خدمت رسانی به مردم شهر قم است.
وی افزود: در خصوص وضعیت ساختار و درمان شهر قم، باید گفت که آنچه مطابق شأن شهر علم و اجتهاد و یکی از کلان شهرهای کشور است، در حال حاضر وجود ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: اولین بیمارستان 90 سال پیش توسط آیت الله حائری یزدی بنیان گذاشته شد و پس از آن اقدامی در خصوص بیمارستان سازی انجام نشده بود که پس از بیست سال این طرح بزرگ افتتاح می شود.
ایرانی خواه گفت: اولین تلاش این دانشگاه، روی اتمام پروژه های ناتمام بود؛ اولین پروژه ناتمام، در آخرین روز دهه فجر رقم خورد که مجموعه پردیس بود که جای شرمندگی داشت که در حدود 20 درصد بیشتر تکمیل نشده بود که با ابلاغ دولت این طرح به اتمام رسید.
وی افزود: در اولین سفر رسمی دکتر هاشمی به قم به محل بیمارستان فرقانی وارد شدیم و سرگذشت این بیمارستان تشریح شد و ایشان پس از مشاهده وضعیت این مرکز بیان کرد که این پروژه را با تمام توان به اتمام برسانید و منابع مالی آن را تامین خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم بیان کرد: این بیمارستان توسط مرحوم فرقانی از خیرین استان قم از 20 سال پیش بنیان نهاده شد؛ ولی پس از فوت این مرحوم، بنا به ضرورت هایی که وجود داشت که باید از نظر استحکام از استانداردهای لازم بالاتر باشد، این طرح متوقف شد؛ پیش از دستور دکتر هاشمی این پروژه 33 درصد تکمیل شده بود و با اعتباراتی که وزارت تقبل کرد، برای اولین بار 50 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در نظر گرفته شد که خوشبختانه این طرح به اتمام رسید.
وی تصریح کرد: علما همیشه مهمترین ارکان ساخت و ساز مراکز رفاهی و درمانی بوده اند و تاریخ درمان در استان قم نیز شاهدی بر این مدعاست که مراجع و علما همیشه بیشترین تلاش ها را برای رفع مشکالت مردم داشته اند؛ ساخت بیمارستان و مراکز درمانی توسط آیت الله حائری یزدی از 90 سال پیش در این شهر آغاز شد و از آن به بعد همیشه علما نقش مهمی در تامین نیازهای مردم داشته اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha