جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رجبی نیا مدیر کل امور نخبگان حوزه خواهران

حوزه/ به زودی در تمام مراکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور کارگروه تخصصی امور پایان نامه های سطح سه با هدف توانمند سازی، تسریع و تسهیل در اجرا و تعمیق در محتوا تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام داوود رجبی نیا، گفت: امروز در پیچی تاریخی قرار گرفته ایم که بسیاری از علما و بانوان حوزوی آرزوی حضور در این مقطع زمانی را داشتند و بانوان حوزوی، باید تلاش کنند تا سطح آمادگی و پاسخگویی خود به مسائل حوزه دین را افزایش دهند.

مدیر کل نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران به دوران خفقان طاغوت اشاره کرد و گفت: در حالی که بسیاری از علما در آن دوران تلاش می کردند ولی عده کمی از آن بهره مند می شدند ولی اکنون حوزه دارای پیشرفت های زیادی شده است.

حجت‌الاسلام رجبی نیا، دوران حفقان امامان معصوم(علیهم السلام) به‌ویژه دوران امام جعفر صادق (ع) را یادآور شد و افزود: امام صادق(ع) توانست تعداد چهار هزار شاگرد در حوزه های مختلف تحویل جهان اسلام دهد.

وی از راه اندازی سامانه کتابخانه ای حوزه های خواهران به مناسبت هفته پژوهش خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون مرزهای دانش برداشته شده است و 450 مدرسه علمیه به هم پیوند داده می شوند و از این پس هر بانوی حوزوی برای یافتن کتب مورد نیاز خود نیازی به رفتن به قم ندارد.

مدیر کل نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران، وجود نرم افزارهای مختلف شامل کتب معتبر و مرجع شیعه را یکی از راه های سهل الوصول برای طلاب پژوهشگر دانست و تصریح کرد: برای کشف و شکوفایی  استعدادهای طلاب باید کمر همت ببندیم.

 حجت‌الاسلام رجبی نیا از واگذاری امور پایان نامه ها به اداره کل نخبگان و استعدادهای برتر خبر داد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده به زودی در تمام مراکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور باید کارگروه تخصصی امور پایان نامه های سطح سه با هدف توانمد سازی، تسریع و تسهیل در اجرا و تعمیق در محتوا تشکیل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده ای نزدیک پس از تشکیل کارگروه های تخصصی پایان نامه ها در مراکز استان ها، چنین کارگروهی در تمامی مدارس علمیه خواهران سطح سه استان ها و سپس سطح دو تشکیل شود و مدیران حوزه های علمیه خواهران استان ها و مدارس علمیه باید بتوانند از ظرفیت های بومی حوزوی و دانشگاهی در این زمینه استفاده کنند و امیدواریم تشکیل، ترمیم و تثبیت شورای پژوهشی زیر نظر کارگروه امور پایان نامه ها و تمام امور سطح دو را به صورت جد دنبال کنیم.

 مدیر کل نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران در خصوص چاپ و نشر مجموعه کتاب های طلاب با عنوان «سرمه سعادت» نیز گفت: طی دو سال گذشته تعدا 51 جلد کتاب از مجموعه آثار بانوان حوزوی در زمینه قرانی با عنوان سزمه سعادت منتشر شده است که بزودی از 18 عنوان کتاب جدید نیز رونمایی می‌شود که بنا به درخواست حوزویان در زمینه کلام و فقه و اصول نیز چنین مجموعه هایی از آثار حوزویان منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام رجبی نیا، فعالیت بانوان پژوهشگر در مسابقات و جشنواره های پژوهشی از جمله بانوی کرامت، رشد و علامه حلی را ستود و گفت: ما باید به سراغ راهکارهای جدید پژوهشگری و فرصت های جدید برویم.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات بانوان و دغدغه و اهمیت آنان نسبت به خانواده و تربیت فرزندان اظهار کرد: بانوان می توانند از فرصت هایی که در محیط خانواده برای آنان وجود دارد به پژوهشگری بپردازند و شخصا پژوهش را یکی از عرصه های کاری بانوان می دانم که در خانواده هم می توان انجام داد. 

مدیر کل نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه خواهران اضافه کرد: کارآمدترین ویژگی برای بانوان در عرصه پژوهشگری است که خروجی خواهد داشت و اگر ما بتوانیم خواهرانی که در زمینه پژوهشگری استعداد دارند جهت دهی کنیم بسیاری از مشکلات پژوهشی کشور در زمینه حوزه دین حل خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha