جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مختاری حوزه هرمزگان

حوزه/ مدیر حوزه‌ علمیه هرمزگان گفت: ششمین کنگره شهدای روحانی استان، هشتم دی‌ماه سال جاری مقارن با سالروز عملیات کربلای ۴، در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌ الله مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بندرعباس، گفت:  تجلیل از خانواده‌های شاهد، ایثارگران و جانبازان روحانی همواره یکی از مهم‌ترین برنامه های حوزه علمیه هرمزگان محسوب می‌شود  که مدیریت حوزه استان تمام تلاش خود را در این راستا انجام می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر پدران و مادران بزرگوار شهدا به دلیل کهولت سن از دنیا رفته‌اند و امروز در جمع ما نیستند، کار جمع‌آوری خاطرات و آثار شهدا در قالب گنجینه‌ای باید هر چه زودتر در استان به پایان برسد و این کار جدی تر از گذشته دنبال شود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان تصریح‌کرد:  تداوم ارتباط با خانواده شهدای روحانی و ایثارگران و جانبازن استان و پیگیری مشکلات و مطالبات آنان نیز از برنامه‌های حوزه هرمزگان است.

وی در ادامه از جمع‌آوری 110 گیگا بایت مصاحبه با خانواده‌های شهدای روحانی، ایثارگر و جانباز جنگ تحمیلی در استان خبر داد و گفت: با وجود بضاعت حوزه علمیه تلاش می‌شود تا با تکمیل این گنجینه، مجموعه‌ای از آثار و خاطرات شهدا را در قالب کتاب منتشر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تاکید کرد: استان هرمزگان 32 شهید روحانی تقدیم کشور کرده که متناسب با جمعیت روحانیون استان در سال‌های مقارن با جنگ تحمیلی و در مقایسه با آمار شهدای روحانی کشور بیشترین آمار شهدا را به خود اختصاص داده است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: ششمین کنگره شهدای روحانی استان، هشتم دی‌ماه، مقارن با سالروز عملیات کربلای 4 در حسینیه ثارالله بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha