جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیخ عبدالناصر الجبری

حوزه/ شیخ الجبری از پیشگامان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی بود که مشعل مقاومت را در راه آزادی فلسطین در دست داشت و نسلی از علما و مبلغان اسلامی را در نقاط مختلف جهان تربیت کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در پی درگذشت شیخ عبدالناصر الجبری دبیرکل جنبش الامة و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در شب گذشته، جریان های مختلف لبنان درگذشت این روحانی وحدت گرای اهل سنت را تسلیت گفتند.

تجمع علمای مسلمان

تجمع علمای مسلمان لبنان با صدور پیامی درگذشت شیخ الجبری را که یکی از مؤسسان این تجمع است تسلیت گفت.

در این پیام آمده: شیخ الجبری از پیشگامان وحدت و تقریب مذاهب اسلامی و از فعالان در زمینه وحدت ملی لبنان بود که مشعل مقاومت را در راه آزادی فلسطین در دست داشت و نسلی از علما و مبلغان اسلامی را در نقاط مختلف جهان تربیت کرد.

جریان الفجر

در این زمینه حاج عبدالله التریاقی در پیامی از سوی جریان الفجر درگذشت شیخ عبدالناصر الجبری را تسلیت گفت و افزود: ایشان یکی از بزرگان فعالیت اسلامی و از اولین کسانی بود که شعله جریان اسلامی را در لبنان روشن کردند و تا آخرین لحظه عمر خویش نیز این مشعل را روشن نگه داشت و فعالیت های زیادی در زمینه های تربیتی، انسانی، سیاسی، اجتماعی و دینی داشت. از خداوند می خواهیم ایشان را مشمول رحمت و خوشنودی خویش قرار دهد و در بهشت خود جای دهد و به بازماندگان ایشان صبر و آرامش عنایت کند.

جنبش الاصلاح و الوحدة

شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش الاصلاح و الوحدة نیز در پیامی از سوی این جنبش و کادر آموزشی و دانشجویان دانشکده الدعوة درگذشت شیخ الجبری را تسلیت گفت و افزود: شیخ الجبری در زندگی خود در میادین مختلف اسامی و عربی فعالیت کرد و یکی ا زبزرگان اسلامی در تبلیغ و ترویج وحدت اسلامی و مبارزه با تفرقه بود که با فقدان ایشان امت اسلامی یکی از مبلغان اسلامی بزرگ را از دست داد.

در ادامه این پیام آمده: آن مرحوم زندگی خود را در راه مبارزه با صهیونیست ها و جبهه های فرهنگی و تربیت نسل های مسلمان بر اساس وحدت اسلامی و مبارزه با رژیم صهیونیستی سپری کرد و در این راه و برای نشر افکار جهادی و فرهنگی خود به کشورها و نقاط دوردست سفر کرد تا جایی که توانست شبکه ای از ارتباطات لبنان با کشورهای عربی و زیر پرچم اسلام ایجاد کند و همواره به خاطر وضعیت امت اسلام و مشکلات مسلمانان تاسف می خورد و با مسلمانان فلسطین همدردی می کرد.

جبهه العمل الاسلامی

شیخ زهیر عثمان الجعید نیر با صدور پیامی از سوی جبهه العمل الاسلامی درگذشت شیخ الجبری را تسلیت گفت و افزود: ایشان عمر خود را در راه تبلیغ و دعوت به خداوند متعال سپری کرد و یک مربی و مبلغ و مجاهد مخلص و راستین در راه تقریب مذاهب اسلامی بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha