جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تجمع علمای مسلمان لبنان

حوزه/ تجمع علمای مسلمان تأکید کرد: مقاومت یک امر واجب و بر حق است و نباید شمشیر آن تا آزادی کامل خاک لبنان و فلسطین در غلاف برود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تجمع علمای مسلمان لبنان به مناسبت سی و نهمین سالگرد تأسیس این تجمع با صدور بیانیه ای با اشاره به اینکه تمامی جهان امروز به خاطر شیوع ویروس کرونا منتظر کسی هستند که آنان را از این بحران نجات دهد، افزود: تمامی نظام ها، دولت ها، قانون ها و افکار مادّی در این مسیر شکست خوردند و برایشان ثابت شد که این جهان که خود را متمدن می داند، از تمدن و شکوفایی بسیار دور است. جهانی که در آن امنیت یک گروه تأمین می شود و مردم ضعفیف رها می شوند تا بمیرند و نظام های پیشرفته برای کاهش هزینه مالی به بیماران و بزرگسالان توجهی ندارند، هیچ ارتباطی با تمدن ندارد.

این تجمع افزود: ما مسلمانان منتظر ظهور نجات دهنده ای هستیم که خداوند وعده داده و ما اعتقاد راسخ داریم که حضرت مهدی (عج) از فرزندان رسول اکرم (ص) در آخر الزمان ظهور خواهد کرد و ما امیدواریم این ویروس بعد از اینکه فساد جهان را گرفته و گناهان و انحرافات به آخرین خود رسیده، موجب ظهور آن حضرت شود.

وحدت، دین و اعتقاد ماست

تجمع علمای مسلمان بر استمرار دعوت به وحدت اسلامی تأکید کرد و افزود: حتی اگر تنها ما به این وحدت دعوت کنیم و هر چقدر که مشکلات و جانفشانی ها بیشتر شود، باز باید وحدت را رها نکنیم؛ چرا که آن قبل از اینکه گزینه سیاسی باشد، مسئله دین و اعتقادات است.

علمای لبنان اشاره کردند: درگیری ها هیچ وقت مذهبی نبوده، بلکه همیشه سیاسی بوده که در آن از مذهب برای تحقق منافع یک کشور یا حزب یا گروهی استفاده می شد، لذا علاوه بر دین، مذهب نیز از این فتنه بریء است.

مقاومت یک امر واجب و بر حق است

تجمع علما با تأکید بر اینکه مقاومت یک امر واجب و بر حق است و نباید شمشیر آن تا آزادی کامل خاک لبنان و فلسطین در غلاف برود و تا رسیدن به اهداف امت ما در آزادی از مقاومت، سلاح و جوانان و فرماندهان آن دفاع خواهیم کرد، افزود: فرماندهی آگاه مقاومت اسلامی لبنان با توطئه های یاران رژیم صهیونیستی حتی آنان که به زبان ما صحبت کرده یا به آئین ما گرایش دارند، مقابله کرده و می کند. در همین راستا اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور در تحمیل معامله قرن با شکست رو به رو خواهد شد.

تجمع علمای مسلمان از تصمیماتی که دولت برای مقابله با ویروس کرونا گرفته قدردانی کرد و از آن خواست در رسیدگی به اصلاحات مالی و اقتصادی، پرونده فساد و اموال به غارت رفته تسریع کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha