پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام محمد حسین مختاری

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: بی شک یکی از عوامل بستر ساز رشد و تعالی علمی و معنوی جامعه تحقق وحدت میان حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با توجه به این که وحدت حوزه و دانشگاه  به گذشت حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان یک ضرورت انکارناپذیر است، اظهار داشت : آنچه مسلم است این که ما همیشه نیازمند وحدت حوزه و دانشگاه بر اساس چارچوب ها و بیانات بزرگان و علما و رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی افزود: امروز به ویژه در زمینه رصد و تحلیل مسایل فرهنگی کشور و ارایه راهکارها برای برون رفت از معضلاتی از این دست به شدت نیازمند وحدت و تعامل میان حوزویان و دانشگاهیان هستیم تا انشاالله به برکت همین همدلی ها به خنثی سازی توطئه های دشمنان در عرصه جنگ نرم بپردازیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی همچنین با تاکید بر این که حوزویان و روحانیت از دیرباز متولیان فرهنگ دینی جامعه بوده اند، گفت: گرچه نمی توان از نقش و تاثیر بسزای حوزویان در عرصه فرهنگ غافل بود، اما به هر حال آنچه مهم و بایسته جلوه می کند این است که باید هر چه بیشتر بر لزوم تقویت تعامل و همدلی و همکاری میان حوزویان و دانشگاهیان تاکید کرد تا در نهایت خروجی این تعاملات منجر به تحولات مطلوب فرهنگی در جامعه ما شود.

وی تاکید کرد: همه ما باید با تبعیت از خط و کلام و سیره رهبر معظم انقلاب در سایه وحدت و انسجام ملی ، به تقویت و بالندگی عرصه فرهنگ کشور کمک کرده و متوجه باشیم که اساساً بدون همفکری و همدلی ملی و تعامل نخبگان حوزوی و دانشگاهی و به خصوص اهتمام مسئولان امر، اهداف مورد نظر به نحو مطلوب و شایسته محقق نمی گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha