جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادوار شهدای طلبه و روحانیون زرین شهر

حوزه/ بیش از ۲۹ هزار طلبه از جمعیت ۴۵ هزار نفری حوزه های علمیه کشور، در جنگ تحمیلی حضور یافتند که این امر منتی بر نظام جمهوری اسلامی نیست، بلکه برگ زرینی از لوح افتخارات حوزه های علمیه کشور است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد هاشمی، پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانیون زرین شهر که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: براساس روایتی از ائمه اطهار(ع) در زمان غیبت، علمای شیعه به واسطه کسب علم و تلاش برای هدایت دیگران، خداوند در قیامت به آنها خلعتی از نور اعطا می کند و چه بسا به یک نفر از علما هزار هزار خلعت نور داده می شود.

وی با بیان اینکه این توفیق بزرگ یاد شده  برای انجام دو رسالت مهم به علما در قیامت اعطا می شود، گفت: نخست هدایت دینی مردم و به تبع حفاظت علمای شیعه از مرزهای دینی و دومین وظیفه پیشتازی علما برای  جهاد  و حفاظت از اسلام با خون خود  است.

مدیر موسسه مبشران نور امید ق تصریح کرد: روحانیت در دوران دفاع مقدس بالغ بر 4300 شهید را در راه اسلام تقدیم کرد و بیش از 29 هزار طلبه از جمعیت 45 هزار نفری حوزه های علمیه کشور، در جنگ تحمیلی حضور یافتند  که این امر منتی بر نظام جمهوری اسلامی نیست بلکه برگ زرینی از لوح افتخارات حوزه های علمیه کشور است.

حجت الاسلام هاشمی عنوان کرد: امروز طلاب و روحانیون نیز در عرصه جهاد در سوریه نیز تحت عنوان گردان فاطمیون قم در حال مبارزه با استکبار هستند، که این ناشی از مامور به تکلیف بودن روحانیت در هر زمان و مکان برای اسلام و انقلاب است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از خاطرات  حضور و رشادت های روحانیون و طلاب در دفاع مقدس  که براساس قدرت ایمان یادآور شد: امروز به اذعان فرماندهان دفاع مقدس، گردان هایی که تعداد طلبه بیشتری داشته اند، موفقیت بیشتری در هنگام عملیات کسب کرده اند، قدرت معنوی حاصل از حضور مبلغین رزمی تبلیغی در گردان ها بی بدیل بود.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر ارادت قلبی روحانیون  و طلاب به ولایت فقیه و اسلام گفت: پیام های انقلاب ایران به برکت رهبری ولی فقیه به دنیا صادر شده و این مسئله دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی را عصبانی کرده است.

وی ضمن اشاره به بغض و کینه دائمی دشمنان اسلام و انقلاب از روحانیت و طلبه های امام زمان که در دفاع مقدس به وضوح  مشخص بود، گفت: دشمن همواره به دنبال توطئه و دسیسه علیه نظام اسلامی است، اما به برکت نعمت ولایت فقیه و خون شهدا، راه به جایی نمی برد.

مدیر موسسه مبشران نور امید قم خاطرنشان کرد: تحصیل مرام و مسلک جهاد و شهادت در کنار تحصیل علوم حوزوی برای طلاب ضروری است، حقیقت این است که  شهادت در رکاب حضرت ولی عصر (عج) شایسته سربازان امام زمان یعنی طلاب و روحانیون است  

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha