سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
محریزه بوسعدیا لائیب فرانسوی

حوزه/ این بانوی مسلمان از ابتدای مشرف شدن به دین اسلام و پذیرش مذهب حقه تشیع، فعالیت بسیار زیاد و ماندگاری برای مسلمان شدن و تشرف دیگران به مذهب تشیع انجام داده بود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری«حوزه»، سید محمد رضا دستغیب، در نشست خبری که با موضوع  همایش خانم محریزه بوسعدیا ( لائیب ) معروف به (خدیجه انقلاب اسلامی) در قم برگزار شد به شخصیت آن بانوی فداکار اشاره و با بیان اینکه این بانوی فرانسوی و بعد از انقلاب در فرانسه فعالیت خیریه  داشت گفت: مهمترین انگیزه پذیرش او به دین پیامبر خاتم(ص) و مذهب تشیع، پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گسترش آن درجهان و آشنایی با کانون دانشجویان اسلامی درفرانسه بود.

دبیر همایش بزرگداشت خانم محریزه بوسعدیا ابرازداشت: این بانوی مسلمان از ابتدای مشرف شدن به دین اسلام و پذیرش مذهب حقه تشیع، فعالیت بسیار زیاد و ماندگاری برای مسلمان شدن و تشرف دیگران به مذهب تشیع  انجام داده بود.

وی بابیان این که خانم لائیب از قبل با شخصیت امام راحل آشنا بود و  از این طریق توانست خدمات شایسته ای به انقلاب و گسترش آن و جذب و آشنایی سایر افراد به انقلاب کند گفت: یکی دیگر ازمهمترین فعالیت خدیجه انقلاب اسلامی، حمایت مادی و معنوی از کانون دانشجویان اسلامی برای نشر مبانی دینی بود.

 دستغیب عنوان کرد:این بانوی فداکار برای گسترش و نشر انقلاب در دنیا رنج های  زیادی از سوی گروهای مخالف تحمل کرد و در نهایت در سن 79 سالگی در فرانسه به دیار حق شتافت.

دبیر همایش گرامیداشت بانو لائیب با تاکید بر این که آن بانو، حتی در اواخر عمر  خود لحظه ای از آرمان و  ارزش های دینی عقب نشینی نکرد و افزود: بعد از درگذشت خانم لائیب، تلاش های فراونی برای حضور جنازه او  در تهران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) شد و نهایتا در قبرستان بقیع واقع در جمکران قم به خاک سپرده شد.

وی بیان داشت:  هدف از برگزاری این همایش، معرفی فعالیت و  خدمات ارزشمند محرزیه لائیب  معروف به خدیجه انقلاب است.

دبیر  همایش گفت:  همایش بزرگداشت و  مراسم اولین  سالگرد آن بانوا، روز  چهارشنبه 8 دی ماه ساعت  15  و 18 به ترتیب در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد  استان قم  و حسینه شهداء در قم برگزاری می شود.

 منیره لائیب دختر آن بانو نیز در سخنانی با بیان اینکه مادر او  تونسی الاصل و  در فرانسه زندگی  می کرد و دارای ثروت زیادی بود،  گفت: او به همراه شوهر خود خدمات زیادی به  انقلاب و مسلمان شدن بعضی از مسیحیان کرد.

وی افزود: مادرش  متولد سال  1937 و  در سال 1980 با تشیع آشنا شده بود و بعد  امام  راحل را در نوفل فرانسه ملاقات کرد و بعد از اینکه  خود شیعه شد باعث شیعه شدن بسیاری از افراد  و بخصوص بعضی مسیحیان گردید.

 دختر بانو لائیب گفت:  رفتار و اعمال خوب  و مباحثه علمی که با بعضی افراد داشت، زمینه  جذب دیگران را به دین اسلام فراهم  می کرد و از جمله خدمات آن بانو، کمک و همکاری در ساخت مساجد در کشور فرانسه بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha