جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کربابادی

اختصاصی حوزه - روحانی و فعال بحرینی گفت: محور اسرائیل، بریتانیا و آمریکا و حکومت بحرین و خانواده آل خلیفه تشکیل شده و چنانچه پادشاه بحرین گمان می کرد اسرائیل قادر به حمایت از اقدامات آنهاست و همه آنها شیعه را به طور واضح مورد هدف قرار دادند و بزرگ شیعیان بحرین جناب شیخ عیسی قاسم را هدف قرار دادند و ایشان به همراه حامیانشان در این منطقه محاصره کردند...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، ۲۰۰ روز از محاصره رهبر شیعیان بحرین شیخ عیسی قاسم می گذرد و مردم با تشکیل حلقه های حفاظت مانع از دسترسی مزدوران آل خلیفه به این عالم مجاهد شده اند.
حجت الاسلام علی کربابادی فعال و روحانی بحرینی با اشاره به آخرین تحولات بحرین  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به بیان شرایط متحصنین الدراز و توطئه های آل خلیفه به همراه هم پیمانان عربی و غربی آن پرداخت.

 حجت الاسلام کربابادی با اشاره به شرایط تحت محاصره الدراز و متحصنین در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم گفت: هزاران شهروند بحرینی در اطراف منزل شیخ عیسی قاسم تحت محاصره شدیدی بیش از 6 ماه است که به سر می برند ؛ این منطقه بعد از سلب تابعیت از جناب شیخ عیسی قاسم تحت محاصره قرار گرفته است و مردم این منطقه به طور جمعی محاصره شدند.به طوری که در موضوع خارج شدن از این منطقه برای اینکه کارمندان به سر کارهایشان بروند و یا تامین مواد غذایی  و نیز در زمینه سلامت و حتی درمانی با ممنوعیت روبرو هستند به طوری که دانش آموزان برای رفتن به مدارس با مشکل روبرو هستند.

وی ادامه داد: همچنین از جهت تامین سایر خدمات ساکنین این منطقه با مشکل مواجهند و منطقه الدراز به طور کلی محاصره شده و راه های ورودی الدراز به سایر مناطق بحرین بسته شده است.

 فعال بحرینی تصریح کرد: همچنین در زمینه تامین مواد غذایی و آب شرب و از قبیل این نیازهای ضروری ورود این اقلام ممنوع شده است و این اقدام در راستای دخالت خارجی دولت بریتانیا است که این منطقه را محکوم کردند و مردم الدراز را از حقوقشان به خاطر قضیه تحصن در منطقه الدراز و حمایت از جناب شیخ عیسی قاسم محروم کردند.

 وی با اشاره به دخالت های انگلیس در سرکوب ملت بحرین گفت: نخست وزیر انگلیس ترازمی زمانی که به بحرین آمد اظهارات فریبکارانه نسبت به حقوق ملت بحرین داشت  و از این رو شاهد ظلم طایفی گری بر گروه شیعیان بحرین از زمان سلب تابعیت جناب شیخ عیسی قاسم تا زمانی که ترازمی به بحرین آمد ، هستیم و بعد از آنکه در شورای همکاری خلیج فارس حضور پیدا کرد و از بحرین خارج شد ، ما شاهد هیچ تحرک و اقدامی از سوی حکومت نبودیم جز اتهام زنی آنها که جمهوری اسلامی ایران را متهم به دخالت خارجی در امور بحرین می کردند.

حجت الاسلام کربابادی تصریح کرد:  بعد از آن ما شاهد اعلام هم پیمانی و ائتلاف بحرین با رژیم صهیونیستی غاصب بودیم که برخی از شخصیتهای اسراییلی به عنوان تاجر به بحرین آمدند که نتیجه آن این بود که حرکت جنبش صهیونیستی به طور محکم همگان را به تثبیت حق رژیم صهیونیستی برای تاسیس دولت اسراییلی در فلسطین دعوت می کرد.


هم پیمانی محور اسراییلی آمریکایی و انگلیسی علیه ملت بحرین 

فعال بحرینی ادامه داد: همچنین در این راستا محور اسراییل، بریتانیا و آمریکا و حکومت بحرین و خانواده آل خلیفه تشکیل شد و چنانچه پادشاه بحرین گمان می کرد اسراییل قادر به حمایت از اقدامات آنهاست و اسراییل قادر به تثبیت و نصب آنها در حکومت است و همه آنها شیعه را به طور واضح مورد هدف قرار دادند و بزرگ شیعیان بحرین جناب شیخ عیسی را مورد هدف قرار دادند و ایشان به همراه حامیانشان در این منطقه محاصره کردند.

روحانی بحرینی خاطر نشان کرد: البته این اقدامات آل خلیفه و هم پیمانش که شیعیان را هدف قرار می دادند چندین بار در منطقه الدراز تکرار شده است؛ مانند تهاجم و تیراندازی به راهپیمایان و استفاده از گازهای اشک آور و صدها هلی کوپتر که در آسمان الدراز منطقه را تحت نظر داشتند آن هم به خاطر ترساندن و به وحشت انداختن مردم و اجبار شیخ عیسی برای خروج از بحرین بدون هیچ مقاومتی .


سکوت بین المللی در قبال محاصره همه جانبه الدراز

حجت الاسلام کربابادی با اشاره نقش فعالین حقوق بشری و لزوم توجه همه گروه ها برای شکستن حصر الدراز گفت: سزاوار است هر بحرینی و هرفعالی که در زمینه حقوق بشری فعالیت می کند یا هر سیاستمدار و یا شخصیت علمایی و رسانه ای و تمام افرادی  که تاثیرگذار هستند ، در شکستن حصار منطقه الدراز مشارکت کنند و ضروری است که این محاصره شکسته شود چراکه آنجا شرایط انسانی سخت و بحرانی و وخیم هست که اهل منطقه الدراز با آن رو برو هستند . اگر این مشکل یکی از دولت های حکام عرب بود و به اکثریت ملتی که از مذهب جعفری هستند مربوط نمی شد شاهد بودیم که رسانه ها روز و شب پیرامون آن صحبت می کردند از وضعیت انسانی آنجا صحبت می کردند، اما در چنین موضوعی که به اکثریت ملت بحرین  مربوط می شود و بحران تا حدی است که مواد غذایی روزانه هم یافت نمی شود سکوت اختیار کردند.

روحانی بحرینی افزود: این مسئله به مثابه فریاد در تاریکی هاست، آن هم دور از رسانه ها و یک نفر به صدای ملت بحرین توجه نمی کند ضروری است که تمام فعالان حقوق بشری در تمام زمینه ها تلاش کنند و این جرم و ظلمی که بر انسانیت می رود و در حق 20 هزار شهروند در بحرین می شود و اهالی این منطقه را از نیازها و حقوقشان و کرامت انسانیشان در زندگی روز مره محروم کردند، پیگیری کنند.

حجت الاسلام کربابادی ادامه داد: در راستای این محاصره فرزندان ملت از ادامه تحصیل و رفتن به مدرسه و حتی دانشگاه محروم شدند و تمام این امور که بیش از این حرفهاست و می توان برای آن قصه و روایات طولانی نوشت که حالات منطقه و اهالی دراز را توصیف کند که بر سر خانواده های بحرینی در منطقه ای که به طور همه جانبه محاصره شده چه می آید .

وی با اشاره به یکی دیگر از محرومیت های ساکنان این منطقه گفت: محاصره تا آنجا پیشرفته که مردم نمی توانند در تشییع جنازه ارحام و اقوامشان مشارکت کنند و یا به عیادت بیمارانشان بیایند که این شرایط بسیار سخت است و برای مادرانی که آدرسشان بیرون از منطقه الدراز ثبت شده امکان بازگشت به سمت فرزاندشان را ندارند و در واقع شرایط سختی آنجا حکمفرماست و این باری است که بر دوش رسانه ها و آزادگانی که طرفدار انقلاب ملت بحرین و تحقق حقوق اهالی منطقه الدراز هستند تا به آنها کمک کنند.


هجوم خانه به خانه آل خلیفه و بازداشت های گسترده 

روحانی بحرینی با پیش بینی اقدامات آل خلیفه در روز های آینده گفت: انتظار می رود که حکومت آل خلیفه به طور طبیعی تلاش هایش علیه ملت را زیاد کند بویژه بعد از حادثه چند روز گذشته خروج تعدادی از زندانیان از زندان که آنها به حکم های ظالمانه و طولانی مدت محکوم شده بودند و برای دفاع از خودشان و مطالبه حقوقشان برای خروج از زندان تلاش کرده و تلاش برای شکستن حصار منطقه الدراز داشتند. بعد از این اتفاق تجسس خانگی حکومت در خانه های مردم و تهاجم و یورش به خانه های مختلف در مناطق مجاور الدراز مثل منطقه بنی جمر انجام شد و حالات تهاجم به خانه های مردم برای ترساندن زنان و کودکان و بازداشت افراد بی گناه که از شیخ عیسی حمایت کرده بودند انجام شد تا آزاد شدگان را به زندان ها برگردانند و احکام سنگین تر و ظالمانه تری برای آ نها صادر کنند.

وی در پایان گفت: نظام تلاش می کند از طریق ائتلاف صهیونیستی آمریکایی انگلیسی و سعودی به شکل روشن و واضحی به تحصن کنندگان ضربه بزنند و حصار را از این طریق بشکنند و افراد بی گناه بیشتری را زندان کنند و برنامه هایی دیگری از این قبیل دارند.اما جوانان شجاع ما برای روبرو شدن و شکست دادن نظام آماده هستند و ملت بر دفاع از وجود و ماهیت خودش و آزادی رهبرش و رهبران نهضت بویژه آنها که در بازداشت به سر می برند و حمایت از شیخ عیسی قاسم مصمم است و بر آنها پیروز خواهد شد.



 
 
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha