سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت:مسئولی که در امانت خیانت می کند و بیت المال را تاراج کرده و میلیاردی اختلاس می کند و حقوق نجومی می گیرد، نمی تواند خود را شیعه امام حسن عسکری(ع) بداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی امشب در مراسم جشن باشکوه میلاد امام حسن عسکری(ع) که با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد گفت: شکل گیری شیعه از زمان رسول خداو بلافاصله پس از رحلت حضرت پیامبر(ص) بوده است.

وی افزود: شیعه از همان ابتدا آماج حملات و شبهات و خباثت ها بود؛ از همان ابتدا نیز تبلیغات و شبهات عدیده علیه شیعه روا داشته شد؛ ابن خلدون و ابن تیمیه مسایلی علیه شیعه بیان کردند که به لطیفه بیشتر شبیه است تا شبهه؛ یعنی آنها همیشه سعی می کردند که شیعه را با دروغ پردازی تخریب کنند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی  بیان کرد: در این بین علمای شیعه نیز در راستای توسعه معارف اهل بیت(ع) کوشا بودند از جمله کتبی چون کنفرانس بغداد، علامه شرف الدین و الغدیر و آیین ما مرحوم کاشف الغطا و... از جمله این تلاش ها است.

وی گفت: مرحوم مظفر در قرن سوم زمانی که به کوفه وارد شد، این شهر را یک شهر بزرگ شیعی نامید و در بغداد نیز بیان کرد که این شهر از شهرهایی است که جمعیت کثیری از آن ها شیعه هستند، ولی وقتی پس از طی شهرهای فراوان به قم رسید این شهر را با وجود علما و روات حدیث فراوان پایتخت عظیم جهان تشیع نامید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: امام حسن عسکری(ع) برای حفظ شیعه، پنج کار بزرگ انجام دادند که اولین آن، حفاظت اعتقادی شیعیان بود؛ امام(ع) به شدت از اعتقادات شیعه محافظت می کردند و بیان می نمودند، اگر اعتقادات جوانان اصلاح شوند به احکام نیز عمل می کنند.

وی افزود: این امام همام توجه خاصی به مساله توحید داشتند و در نامه نگاری هایی که با ایشان انجام می شد به خوبی و با اتقان مسایلی چون توحید را بیان کردند؛ این مسایل در حالی است که در آن زمان ترجمه آثار دیگر ادیان و فعالیت سایر ادیان و مذاهب به شدت رونق داشت.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: دومین کار بزرگی که امام انجام دادند، حفاظت اخلاقی شیعیان بود؛ ایشان بر لزوم تقوا و امانت داری و صداقت و حسن خلق شیعیان اصرار داشتند و این خلقیات را به عنوان خلقیات اصلی شیعیان بیان می کردند.

وی گفت: مسئولی که در امانت خیانت می کند و بیت المال را تاراج کرده و میلیاردی اختلاس می کند و حقوق نجومی می گیرد، نمی تواند خود را شیعه امام حسن عسکری(ع) بداند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به شجاعت انقلابی آیت الله العظمی گلپایگانی در 18 دیماه در دفاع از امام راحل و قیام خونین مردم قم بیان کرد: این شجاعت ها و رشادت ها و از خودگذشتگی ها، این انقلاب را به پیروزی رساند، ولی این مملکت این همه شهید نداد که امروز شاهد اختلاس و دزدی و منیت ها و اختلافات باشیم.

وی گفت: مسئولان امروز علیه هم خط و نشان می کشند و به خاطر منیت ها این چنین در مقابل هم می ایستند و برخی نیز حقوق های نجومی می گیرند؛ در حکومت دینی منیت هیچ جایی ندارد؛ در زمان امام علی(ع) نیز برخی سواستفاده می کردند، ولی ایشان با قاطعیت باآنها برخورد می کردند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بیان کرد: شیعیان باید با برخورد خوب خود و رعایت این چند اصل اخلاقی مردم را به سوی اهل بیت(ع) و این مکتب جلب کنند نه اینکه با رفتار بد و زننده باعث ننگ این فرهنگ باشند که اگر این اصول را رعایت نکنند تنها جزو موالیان و محبان خواهند بود.

وی گفت: سومین کار بزرگ امام حسن عسکری(ع) شامل حفاظت سیاسی از شیعیان بود؛ ایشان به هیچ وجه اجازه نمی دادند که شیعیان وارد دستگاه عباسی شوند؛ اگر کتاب انسان 250 ساله مقام معظم رهبری که مجموعه سخنرانی های ایشان است را مطالعه کنیم، متوجه می شویم این سیر حرکت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی ائمه(ع) به چه شکلی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهارکرد: حفاظت اجتماعی از جمله مسایل بسیار مهمی بود که امام حسن عسکری (ع) به سان سایر ائمه به آن تاکید داشتند؛ از جمله اینکه شیعیان کسانی هستند که همیشه به دنبال رفع مشکلات مردم باشند و مشکلات دیگران را مشکل خود بدانند.

وی گفت: تعامل با سایر فرق و ادیان از جمله کارهای بسیار بزرگی بود که امام حسن عسکری(ع) نسبت به آن اقدام کردند؛ امام تاکید داشتند که شیعیان به مساجد اهل سنت رفته و در تشییع پیکرهای آنها شرکت کرده و به عیادت آنها بروندو از هرگونه تحریک عواطف آنها خودداری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: شهر قم عاصمه جهان تشیع است و اگر کتاب  کافی ها نوشته شده به برکت خدمات رواتی چون علی ابن ابراهیم قمی و ابن قولویه و شیخ صدوق و....بوده است؛ امروز نیز حرم مطهر در کنار دو مسجد بزرگ امام حسن عسکری(ع) و مسجد اعظم که با همت علمای بزرگ اسلام در قم ساخته شده قراردارد.

وی گفت: مسجد امام حسن عسکری(ع) با دستور مستقیم امام توسط احمد بن اسحاق ساخته شده است باید به سان مسجد اعظم ومدرسه آیت الله العظمی گلپایگانی به یک مدرس بزرگ مبدل شود که فعالیت های علمی در شاخه های گوناگون در این مرکز انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha