جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بخش شفاهی جشنواره قرآنی المصطفی در افغانستان

حوزه/ بخش کتبی بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با مشارکت ۲۵۰ نفر در مسجد جامع الزهرا(سلام الله علیها) شهر کابل برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بخش کتبی بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در مسجد جامع الزهرا(سلام الله علیها) شهر کابل و همزمان در ولایات بلخ، جوزجان، پل خمری، قندوز، هرات، غزنی و دایکندی برگزار شد.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی المصطفی در افغانستان، در مراسم افتتاح بخش کتبی جشنواره قرآنی المصطفی، ضمن اشاره به  حضور گرم و پرشور متسابقین در این دوره از مسابقات قرآنی، تصریح کرد: بخش معارفی، از مهمترین بخش‌های جشنواره به حساب می آید.

وی در ادامه شعار بیست و دومین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: شعار قرآن و تمدن اسلامی ضمن اشاره به اهمیت حرکت تمدنی در نظام سازی های اسلامی بر نقش محوری آموزه های قرآنی در تمدن اسلامی تأکید دارد.

معاون فرهنگی تربیتی نمایندگی جامعه المصطفی در افغانستان به آیاتی از قرآن کریم اشاره نمود و یادآور شد: قرآن کریم جامع‌ترین و بهترین برنامه های تمدن ساز را در خود نهفته است، برای دستیابی به این مهم باید آموزه های الهی را در وجود خویش نهادینه نماییم.

وی در پایان این مراسم ضمن بیان تاریخچه ای از برگزاری جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی در افغانستان گزارشی از نتایج بخش های مختلف جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی را ارائه نمود.

سؤالات مسابقه از کتاب کلام ناب در دو بخش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه طراحی شده بود.

رقابت بیش از 250 نفری برادران و خواهران قرآنی شهر کابل یکی از ویژگی های بارز این دوره از مسابقات به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha