جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  سید حسین مومنی

حوزه/ جوانان به ویژه طلاب، ساده زیستی، ادبیات خدا محورانه و خداباورانه را از رهبرمعظم انقلاب فرا بگیرند چرا که سیره زندگی و ساده زیستی معظم له در زمان حاضر بهترین الگوی همه ما محسوب می شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درتهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین مؤمنی، شنبه شب(۲بهمن۹۵) در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم که در مسجد امام رضا علیه السلام تهران برگزارشد، با تأکید برلزوم انتخاب الگوی مطلوب ازسوی جوانان گفت: جوان باید بداند برای این که زندگی اش انسجام و برنامه داشته باشد نیازمند انتخاب یک الگوی خوب درسیره زندگی است.

وی ادامه داد: الگو گرفتن از قرآن کریم و در ذیل آن تأسی و الگوگیری از سیره  ائمه اطهار علیهم السلام در واقع بهترین و شایسته ترین الگوهاست که موجبات سعادت ما را فراهم می سازد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی خاطرنشان کرد: جوانان به ویژه طلاب، ساده زیستی، ادبیات خدا محورانه و خداباورانه را از رهبر معظم انقلاب فرا بگیرند، چرا که سیره زندگی و ساده زیستی معظم له در زمان حاضر بهترین الگوی همه ما محسوب می شود.  

سخنران این مراسم با بیان این که شهدای مدافع حرم نیز به دلیل این که به مولایشان حسین علیه السلام تأسی داشته اند، می توانند مصداقی از الگوی روز برای جوانان باشند، اظهارداشت: جهاد بر این مردان بزرگ واجب نبود، اما از آنجایی که ایشان به کنه عبودیت پی برده اند ، جان و همه ی سرمایه های خود را در طبق اخلاص قرارداده و راهی جهاد در راه حق شده اند.

وی با بیان این که به تعبیر امام صادق علیه السلام کسی که تمام سرمایه و جان خود را در راه الهی بذل کند همانند امام حسین علیه السلام باذل راه خدا می گردد، تصریح کرد: اگر دقیق بررسی کنیم این امر در وصیت نامه های رزمندگان شهید درجبهه ها و همچنین وصیت نامه شهدای مدافع حرم که جان ارزشمند خود را در راه خالق بزرگ بذل کردند، مشهود است چرا که آن ها به حقیقت عبودیت پی برده اند، کاری که در توان و فهم هر کسی نمی تواند باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: از امام صادق علیه السلام سئوال شد حقیقت عبودیت درچیست؟ ایشان فرمودند: درسه چیز. اول آن که بنده از آنچه متعلقات که خداوند به او عطا فرموده، هیچ حس مالکیتی نداشته باشد و همه را متعلق به ذات اقدس الهی بداند. دراین صورت اگرکسی حس بندگی دید، چیزی برای خود نمی بیند.

وی ادامه داد: دومین حقیقت عبودیت از دیدگاه امام صادق علیه السلام این است که بنده برای خودش تدبیری ندارد و خداباوری و خدا محوری در رأس همه ی امورش هست و سومین نکته دراین باب هم این است که تمام دغدغه بنده این شود که هرآنچه خدا به آن امر کند انجام دهد و از هرچه نهی شده نیز دوری نماید.

سخنران این مراسم اضافه کرد: آنگاه امام فرمودند: اگرکسی این چنین عمل کرد آن وقت از دلبستگی به دنیا رهایی می یابد، ازدام ابلیس خلاص شده و خدا و خلق خدا از او رضایت می یابند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی درپایان با تجلیل از حماسه آفرینی شهدای اسلام، انقلاب، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم گفت: این شهدای عزیز و جاودانه درهر مقطعی از تاریخ مدافع اسلام و ارزش های الهی بوده و با ایثار و جان فشانی شان حماسه آفریده اند. درفقه ما آمده اگر کسی سه دختر داشت جهاد بر او واجب نمی شود اما شهید مدافع حرمی را می شناسم که با داشتن سه دختر، تنها به عشق امام حسین علیه السلام و به یاد مظلومین دختران سید الشهدا(ع) به میدان مبارزه با کفار و دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام رفت و به فیض شهادت نائل گردید.

 313/34

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha