سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه/ مجموع شهدای مدافع حرم ایران به اندازه کشتگان سفرهای آخرسال در خیابان ها نبوده است، ولی کسی بیان نمی کند که سفرها را تعطیل کنیم؛ ولی وقتی به داستان محور مقاومت می رسیم این افراد بیان می کنند، چرا باید جوانان ما این چنین شهید شوند ؛آنها به این نبرد اعتقاد ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‎الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در همایش عبای خاکی، گردهمایی راویان روحانی در قم با ذکر این مطلب که یکی از فعالیت‎های مهم دشمن در دوران اخیرکه طریق استحاله فرهنگی است، عنصر تحقیر است، گفت: دشمنان، ما را در مقابل فرهنگ و مفاهیم تولیدی و تکنولوژی خود تحقیر کرده بودند، دشمن ابتدا ما را در مقابل خود تحقیر می‎کند و سپس مردم را می‎فریبد و این فریفتگی باعث می شود که شئون خود را منحل و استحاله کنند.

استاد حوزه با ذکر این مطلب که پس از انقلاب اسلامی مدار این فریفتگی تغییر کرد و با عزت نفسی که مردم پیدا کردند، تمدن غربی از جلوه افتاد، گفت: البته دوباره دشمنان و جریانات همسوی آنها در دنیای اسلام به آن سیاست روی آوردند که اگر اینگونه شود بحران های بزرگی در آینده خواهیم داشت چون ملتی که تحقیر شد هیچ مقاومتی نخواهد داشت.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: کاری که امام راحل کردند، جوانان ما را از اسارت تمدن غرب درآوردند و از آنها اولیای الهی ساختند باید همین روند توسعه و ادامه یابد.

وی اظهارکرد: واقعیت غرب آن چیزی نیست که خود را به دنیا معرفی می‏ کندیا از  دریچه هالیوود به ما نشان داده شده است.

حجت‎الاسلام والمسلمین میرباقری عنوان کرد: باید از بستر شهادت و فرهنگ شهادت برای برگرداندن روحیه عزت به جوانان استفاده کنیم؛ اگر انقلاب اسلامی تحقیر شد قطعا گام استحاله از سوی آنها برداشته می‎شود.

استاد حوزه بیان کرد: امروز دشمنان به دنبال احیای دو قطبی کردن بین اسلام و غرب با محوریت ایران در جبهه اسلام هستند؛ امام راحل قدرت ملت ها را در قالب جهان اسلام احیا کردند که در مقابل این جریان قطب سازی است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: امروزه قانون برده داری در آمریکا توسط زندان های خصوصی شرکت های بزرگ اجرا می شود، چون در آمریکا برده داری در زندان قانونی است؛ پس می بینیم که اگر روی همین نقطه ضعف های بزرگ کار کنیم چهره واقعی آنها برای مردم روشن می ‏شود.

وی اظهارکرد: مناظرات بین کاندیداهای ریاست جمهوری بسیار عجیبی بود؛ در این مناظرات چهره واقعی آمریکا واقعا رو شد و ترامپ خود به عنوان بزرگترین منتقد غرب و آمریکا خود نمایی کرد، ولی متاسفانه ما نتوانستیم در این عرصه کار رسانه‎ای قوی داشته باشیم.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: دشمن می خواهد با ضعف هایی که در دولت یا مسئولان در دهه های اخیر دیده شده اصل نظام و انقلاب و اسلام را در دید مردم تحقیر کند.

 استاد حوزه بیان کرد: منطق درگیری و جنگ باید از منابع اسلامی برای مردم و جوانان بیان شود؛ این درگیری حق و اجتناب ناپذیر است؛ صلح پایدار در عالم غیر از یک جنگ اساسی و غلبه بر باطل محقق نمی‎شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: مجموع شهدای مدافع حرم ایران به اندازه کشتگان سفرهای آخرسال در خیابان ها نبوده است، ولی کسی بیان نمی کند که سفرها را تعطیل کنیم؛ ولی وقتی به داستان محور مقاومت می رسیم این افراد بیان می کنند که چرا باید جوانان ما این چنین شهید شوند ؛آنها به این نبرد اعتقاد ندارند.

وی اظهارکرد: کل شهدای دوران جنگ هشت ساله 232 هزار شهید است، ولی تلفات نفوس ما در جنگ جهانی اول چند میلیون نفر بود که متاسفانه اجازه ندادند این آمارها برای مردم بیان شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری عنوان کرد: باید تقدس جهاد در اسلام را ریشه یابی و برای مردم تبیین کنیم؛ این جنگ مقدس و نامحدود است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: بت‎های اصلی چوب و سنگ نیست، بلکه آلهه های طاغوتی هستند، زیرا در هر دوره یک نوع بت را در مقابل مردم قرار می‎دهند،اگر نتوانیم یک تبیین دقیق بین این دو جنگ کنیم، نمی‎توانیم جوانان خود را در این عرصه بیمه نمائیم.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: امام اجازه ندادند که در جنگ تحمیلی مسایل ناسیونالیستی وارد شود و به همین دلیل این جنگ یک عامل رشد و بیداری اسلامی شد؛ اگر جنگی بر سر توحید بود، نتیجه آن تهذیب خواهد بود؛ یکی از بسترهای توفیق در عرصه تهذیب، ورود ما در جهاد اصغر است، در راویان انسان های مهذبی حضور دارند که این درگیری را باور کردند، ولی در عرصه علمی با آنها مقابله کردند.

این استاد حوزه بیان کرد: راویان طلبه باید الگوهای این جریان که شهدای بزرگ ما بودند را به عنوان الگوی حقیقی به جوانان معرفی کنند که این مساله باید با نوآوری و عمق جدیدی از واقعه جنگ همراه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha