دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علائیان

حوزه/ مدیر عامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه های علمیه، سربازی حضرت ولی‌عصر (عج) را افتخاری بزرگ و مسئولیتی سنگین دانست و گفت: وظیفه سنگینی بر دوش طلاب است و وظیفه هدایت نسل جوان را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از بجنورد، حجت الاسلام  علائیان در راستای سیزدهمین گام از سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات، با طلاب مدارس علمیه شهرهای اسفراین، گرمه و جاجرم در استان خراسان شمالی دیدار و گفتگو کرد.

وی در این برنامه با طلاب مدارس علمیه خواهران فاطمه الزهرا(س) و حضرت ولی عصر(عج) شهر اسفراین، الزهرا(س) شهر گرمه و امام موسی کاظم(ع) جاجرم دیدار نمود.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این دیدارها ضمن سفارش طلاب به مباحثه در تفسیر قرآن، گفت: نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه دو میراث گرانبهای شیعه بوده و طلاب باید از توجه به آنها غفلت نکنند.

وی سربازی حضرت ولی‌عصر (عج) را افتخاری بزرگ و مسئولیتی سنگین دانست و گفت: وظیفه سنگینی بر دوش طلاب حوزه‌های علمیه است؛ شما وظیفه هدایت نسل جوان را بر عهده دارید؛ چراکه لباس سربازی حضرت ولی‌عصر(عج) را بر تن کرده‌اید.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز نظام و انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی به روحانیت نیازمند است، ابراز داشت:: امروز عرصه جنگ و نبرد دشمن در خانه هاست؛ دشمن با ابزارهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و رسانه‌ها، حمله همه‌جانبه‌ای را علیه اسلام به راه انداخته است.

وی هجوم دشمنان اسلام به دیانت مردم را هدفمند دانست و گفت: نوک پیکان هجمه‌های دشمن به سمت دیانت مردم نشانه رفته است؛ دشمن ریشه‌ها را  هدف گرفته تا در مقابل انقلاب اسلامی بایستد.

حجت الاسلام والمسلمین علائیان ضمن توصیه طلاب به استفاده از فرصت‌ها در دوران جوانی و ایام تحصیل گفت: شما باید خداوند را به خاطر نعمت سربازی امام زمان (عج) شکر کرده و بهترین راه شکر این نعمت الهی، خوب درس خواندن است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌ها و روستاهای مناطق مختلف کشور نیازمند حضور روحانی و مبلغ علوم دینی است، خاطرنشان ساخت: روحانیون مسئول دین و دیانت در جامعه هستند و باید پس از اتمام تحصیلات برای انجام وظایف و رسالت طلبگی به شهر خود بازگردند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های مرکز خدمات پرداخت و گفت: این مرکز از سال 1370 به امر مقام معظم رهبری تأسیس شد و در تلاش است با گسترش روز افزون خدمات در زمینه‌های مختلف اعم از سلامت، فرهنگی، رفاهی و مسکن، بخشی از مشکلات طلاب را حل کند.

وی ارائه خدمات در بستر فضای مجازی را از رویکردهای مهم مرکز خدمات دانست و گفت: جهت رفاه حال طلاب، اکثر خدمات مرکز از طریق سامانه خدمات اینترنتی ارائه می‌شود و خدمات حضوری مرکز نیز از طریق رابطین، شعب و نمایندگی‌ها قابل انجام است.

وی در پایان این دیدارها در مراسمی از طلاب ممتاز، اساتید و کادر مدارس علمیه تجلیل کرد.

انتهای پیام/ز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha