شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام وعد مرادبیگی مدیر حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان ایلام، بر رسیدگی به وضعیت اساتید استان های محروم، تأکید کرد و گفت: تحقق این مهم نیاز به تحول در نگاه مسئولان مربوطه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین مرادبیگی، امروز در جلسه شورای معاونین  حوزه علمیه ایلام که با حضور نمایندگانی از معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشورحجج الاسلام صادقی و یوسف زاده برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم پای اساتید قوی و توانمند را به استان های محروم باز کنیم، باید وضعیت رسیدگی به اساتید در این استان ها را تقویت نماییم و الا استان های محروم مثل ایلام که هم نسبت به مرکز بعد مسافت دارند و هم منابع داخلی برای بالا بردن رفاهیات اساتید ندارند برای جذب اساتید همیشه دچار مشکل می باشند.

وی با بیان این که عزم ستاد برای تغییر دادن این وضعیت بسیار جدی است، گفت: وضعیت رسیدگی و معیشتی اساتید استان بسیار ضعیف و نامطلوب است و به همین دلیل، انگیز حضور اساتید برای آمدن به این استان محروم و حساس، با وجود شرایط خاص خود بالا ببریم و تا می توانیم زمینه ها را فراهم آوریم.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: این مهم مقدور نمی باشد مگر اینکه مسئولین مربوطه، همراهی تام و کامل خود را از این استان مرزی داشته و با توجه به کمبود منابع داخلی و موقوفات و خیرین در این استان، قدم هایی را در راستای ایجاد منابع پایدار و درآمدزا برای آینده حوزه علمیه در این استان برداشته شود.

 حجت اسلام صادقی، نماینده معاونت آموزش حوزه های علمیه کشور، نیز ضمن تشکر از زحمات مدیر و تمامی معاونین حوزه علمیه ایلام، گفت: رسیدگی به تغییر وضعیت اساتید بسیار جدی و در دستور کار قرار دارد و امیدواریم که به زودی شاهد این تحول باشیم.

وی افزود: برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان ایلام، بسیار خوب پیش می رود و مراحل جذب و پذیرش جوانان مستعد و توانمند، جهت ورود به حوزه علمیه استان بسیار دارای تنوع است، به گونه ای که حتی قابلیت الگو گیری  برای استان های دیگر را نیز دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha