پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
​روش‌های بازجویی پلیس اسرائیل، نتیجه شکنجه‌ هزاران فلسطینی

حوزه/صدها هنرمند و استاد دانشگاه در کشور بلژیک، در نامه‌ای سرگشاده به مقامات این کشور، خواستار بایکوت حضور پلیس اسرائیل در پروژه اتحادیه اروپا شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، صدها هنرمند و استاد دانشگاه در کشور بلژیک با فرستادن نامه‌ای به مقامات کشوری از آن‌ها خواستند پروژه اتحادیه اروپا در همکاری با پلیس اسرائیل را بایکوت کنند.

482 استاد دانشگاه، محقق و بیش از 190 هنرمند بلژیکی با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به مقامات‌ کشورشان، از آن‌ها خواستند از شرکت در پروژه تحقیقاتی اتحادیه اروپا که در آن نیروهای پلیس بلژیک و اسپانیا با پلیس رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند، امتناع ورزند.

این پروژه با هدف توسعه روش‌های بازجویی مشترک، توسط یک دانشگاه اسرائیلی با روابط ویژه با ارتش اسرائیل و سرویس‌های جاسوسی بدنام رژیم صهیونیستی راه اندازی شده است.

امضاءکنندگان این نامه سرگشاده، تاکید کردند که ارتش و رژیم صهیونیستی روش‌های بی‌رحمانه بازجویی و شکنجه را که قصد دارد در این پروژه آموزشی به افسران پلیس بلژیک و اسپانیا بیاموزد، قبلا روی مردم بی‌گناه فلسطین مورد آزمایش قرار داده است. بازداشت غیرقانونی هزاران زندانی سیاسی فلسطینی، شکنجه آنان و نقض مستمر حقوق‌شان در طول بازجویی‌ها توسط نیروهای امنیتی و جاسوسی اسرائیل مستند خوبی بر این حقیقت است.

طبق آمارها تنها در سال 2016 رژیم صهیونیستی بیش از 7 هزار فلسطینی از جمله 400 کودک را بازداشت و مورد بازجویی قرار داد.

این نامه سرگشاده بخشی از تلاش وسیع‌تر ائتلاف بلژیکی برای متوقف کردن آموزش‌های بازجویی و تلاش گسترده‌تر در سراسر اروپا در برابر مشارکت ارتش، پلیس و سازمان‌های جاسوسی اسرائیل در پروژه‌ تحقیقی اتحادیه اروپا می‌باشد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha