جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ رئیس دانشگاه قم گفت: یکی از کارهای بسیار مهمی که باید در راستای پاسداشت خون مطهر شهدا صورت بگیرد، تلاش در مسیر حفظ و ترویج اندیشه و فرهنگ انقلابی در کشور است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و یاد و خاطره شهدا و امام شهیدان اظهار داشت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ما این بود که یک هویت و اعتبار جدیدی به ملت به خصوص نسل جوان داد و آن ها را به جایی رساند که توانستند روی پای خود ایستاده و در برابر دشمنان با عزت و اقتدار بایستند.

وی افزود: امروز جوان ایرانی با همین روحیه و تفکر انقلابی که البته ریشه در آموزه های دینی او دارد، توانسته به موفقیت های چشمگیر علمی و فناوری دست یابد که شاید در دوران قبل از انقلاب دست یابی به چنین نقطه ای باورکردنی هم نبود.

رئیس دانشگاه قم همچنین بیان داشت: دشمنان با ابزارهای رسانه ای و جنگ فرهنگی به دنبال آن بوده و هستند که جوان ایرانی به دنبال لهو و لعب و مسایل حاشیه ای باشد و نتواند از حیث علمی و سیاسی با رویکرد انقلابی رشد کند اما به لطف الهی امروز بسیاری از جوانان ما هم انقلابی هستند و هم در عرصه های علمی چهره های موفقی به شمار می روند به طوری که نظام و انقلاب از خدمات آن ها در عرصه های مختلف بهره مند می شود.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی و رویش های نوین نظام اسلامی به خوبی نشان داد که جوان ایرانی می تواند با تکیه بر دین و نگاه انقلابی در همه عرصه های فردی و اجتماعی زندگی خوبی داشته و سعادتمندانه و عزتمندانه زندگی کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha