پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ در حال حاضر تدوین کتابی مشتمل بر منطق، مفهوم و منشور انقلاب برای جامعه اسلامی ضرورت دارد و در عین حال مطالبه بسیاری از علاقه مندان خارج کشور به مسئله انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، به 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و با بیان اینکه درباره روز22 بهمن مسائل مختلف و بحث های زیاد شده،گفت: مهمترین مسئله در این روز، انتقال پیام و فرهنگ انقلابی به نسل جوان و نسل های بعدی است که از قبل و بعد پیروزی انقلاب تاکنون، بر اساس آن، شعار داده می شد.

نائب رئیس مجمع  عمومی جامعه مدرسین افزود: فرهنگ انقلاب در میان بعضی افراد جامعه دیده نمی شود، به همین دلیل مهمترین کاری که در این رابطه می توان انجام داد، پیشنهاد تدوین کتابی با عنوان منشور انقلاب که حاوی اندیشه های انقلاب اسلامی بر مبانی منطق، فکر و اعتقادی برای سنین مختلف می باشد است، البته این مسئله را حوزویان عهده دار شوند تا به خوبی از عهده کار برآیند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد دوم  فعالیت میدانی است، به این معنا وقتی امری می خواهد به یقین تبدیل شود، باید با توجه به مخاطب، مفاهیم باهمان توازن رشد پیدا کند تا به عنوان فکر تبدیل شود.

حجت الاسلام و المسلمین بنیادی گفت: در حال حاضر تدوین کتاب مشتمل بر منطق، مفهوم و منشور انقلاب برای جامعه اسلامی ضرورت دارد و در عین حال مطالبه بسیاری از علاقه مندان خارج کشور به مسئله انقلاب است.

 وی درباره چرایی تدوین کتاب  منشور انقلاب افزود: انقلاب حرکت است، نباید به چند کتاب بسنده شود؛ دشمنی  ها باعث می شود  مولفین و نخبگان انقلابی نسبت به تألیف کتاب حساس باشند، هر چه بر عمر انقلاب افزوده می شود، باید نسبت به تألیف متون برپایه همان اندیشه  های انقلاب اسلامی فعال باشیم.

 نائب رئیس مجمع جامعه مدرسین گفت: کتابهای که در دانشگاه تدریس می شود یا موضوعی است و یک بُعدی از انقلاب را مطرح کرده اند و یا در همه موضوعات بحث شده ولی عمری از این کتاب گذشته است.

وی عنوان کرد: مبانی انقلاب اسلامی  امروز همان  مبانی روز اول حرکت است، ولی تلاش انقلاب اسلامی همان تلاش گذشته نیست؛ در این اواخر شاهد دشمنی های زیادی در مسائل مختلف هستیم،  این امر می طلبد تا کتابهایی درباره موضوع انقلاب را دائم به روز کنیم و در اختیار نسل های مختلف قرار دهیم تا  نسبت به اندیشه انقلاب آگاهی لازم  را بدست بیاورند تا در مقام تخاصم بتوانند دفاع جانانه ای کنند.

نائب رئیس مجمع جامعه مدرسین افزود: مطلب دیگر حضور مردم در روز22 بهمن است شرکت مردم تنها در روز راهپیمایی نیست بلکه همایش و نمایش قدرت مردم ایران است؛ هرچه قدرت و نمایش با صلابت برگزارشود، می تواند توطئه دشمنان را خنثی کند و معادلات را به هم بزند.

وی گفت: درطول 38 سال راهپیمایها به عنوان امر ویژه و امری که پشتوانه غیرت شهامت دارد برگزار شد و این امید است با همین انگیزه همگان دوباره و همانند گذشته به میدان بیایندو گرامی بدارند.

 حجت الاسلام و المسلمین بنیادی گفت: جامعه لازم است به بیانات رهبر انقلاب توجه داشته باشند و به ندای رهبرانقلاب در این روز لبیک بگویند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha