سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مدرسی-عضو فقهای شورای نگهبان

عضو فقهای شورای نگهبان گفت : بصیرت، عقلانیت و تکیه بر خداوند، پوشالی بودن هیبت دشمن را آشکار می سازد، همان طور که امام راحل عظیم الشأن به این موضوع اشاره داشتند و فرمودند قدرت های استعماری با هیبت دشمنی جلو می آیند تا ما را بترسانند که اگر توکل بر خدا بشود، نصرت الهی با ما خواهد بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا مدرسی در جشن "شکوه پیروزی انقلاب اسلامی" در جمع کارکنان اداری و قضایی دادگستری استان یزد، گفت: عقل و عقلانیت اساس کار و اداره امور است که باید با اتکال به ذات اقدس الهی و توکل به او همراه باشد، چراکه عقلانیت منهای خدا؛ عقلانیت نیست، بلکه دنیا طالبی و منفعت طلبی است که اتخاذ تصمیمات را با چالش های عظیم و ضررهای بسیار همراه خواهد کرد.

وی تصریح کرد : بصیرت و عقلانیت  و تکیه بر خداوند، پوشالی بودن هیبت دشمن را آشکار می سازد، همان طور که امام راحل عظیم الشأن به این موضوع اشاره داشتند و فرمودند قدرت های استعماری با هیبت دشمنی جلو می آیند تا ما را بترسانند که اگر توکل بر خدا بشود نصرت الهی با ما خواهد بود .

عضو فقهای شورای نگهبان، ایمان به خدا را عامل نصرت الهی ذکر کرد و بیان داشت: همان گونه که توکل حضرت ابراهیم(ع) به خدای یکتا او را از آتش خشم نمرود نجات داد و همچنان که توکل خدا عامل نجات موسی بود امروز هم باید همه امور ما با اتکال به ذات اقدس الهی و خدواند سبحان جریان پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی بر ضرورت شناخت تاریخ و درس گرفتن از فراز و نشیب های تاریخ انقلاب تأکید کرد و گفت: تاریخ انقلاب از اعدام شیخ فضل الله نوری، خانه نشینی آیت الله کاشانی و پیروزی انقلاب و سرنوشت یاران انقلاب برای ما درس دارد که باید به همه آنها توجه کرد .

وی یادآور شد: اگر بصیرت و حق شناسی نباشد، انقلاب بزرگان و نخبگان خود و کسانی همچون شهید مطهری و شهید بهشتی را از دست می دهد، چراکه عده ای تحت شستشوی مغزی دشمنان با نام فرقان، خلق و ... این گونه ستم هایی را بر  ملت روا می دارند.

عضو فقهای شورای نگهبان، انقلاب اسلامی را نعمت بسیار بزرگ و عظیمی دانست و ابراز داشت: این نعمت بزرگ که در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی کشور را به صورت کامل متحول کرد، با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست و باید حق را در همه ابعاد زنده و احیا نماید تا خدواند تمام نعمت های مادی و معنوی خود را به ما ارزانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطرنشان کرد: خداوند هیچ تضمینی نداده که اگر ما تغییر کردیم نعمت باقی بماند و زوال نیابد، بلکه همواره تأکید شده است قدردانی از نعمت بر کیفیت و کمیت نعمت می افزاید و ناسپاسی موجب سلب نعمت خواهد شد.  

وی بر لزوم دشمن شناسی در عصر حاضر تأکید کرد و بیان داشت: باید دشمنان و حربه و دسیسه های آنان را شناخت و همواره در راه حق و حقیقت استوار و بردبار بود .

عضو فقهای شورای نگهبان اذعان کرد: اگر به وظیفه خود عمل نکنیم و بر اساس عدالت، انصاف و حق رفتار ننمایم و از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عدول کنیم نمی توانیم انتظار استمرار نعمت را داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با اشاره به نقش مؤثر دستگاه و قوه قضاییه در تأمین و تعمیم عدالت و امنیت در جامعه به ویژه در سالهای اخیر اظهار داشت: بنا به احادیث ائمه معصومین(ع) کمک به والیان عادل کمک به دین خداست و قضات باید همیشه در نظر داشته باشند در جایگاهی قرار دارند که همواره باید مراقب باشند در جهت و مسیر حق حرکت نمایند .

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha