پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید گمنام

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: قرار‌گرفتن مزارشهدای گمنام در حوزه علمیه قزوین افتخاری برای طلاب وروحانیون است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی عصر امروز در جلسه هماهنگی تدفین شهدای گمنام، با مدیر کل میراث فرهنگی استان که در مدیریت حوزه علمیه قزوین برگزارشد، ضمن استقبال از تدفین این کبوتران خونین بال در مدارس علمیه قزوین اظهارداشت: سالها طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین بی صبرانه منتظر بودند تا در یکی از مدارس علمیه میزبان شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه اداره کل حفظ وآثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این زمینه پیشگام است،  در صددیم که  در یکی از این مدارس علمیه افتخار تدفین این پیکرهای مطهر باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مدرسه علمیه صالحیه و شیخ الاسلام دو مدرسه ای که  برای تدفین این شهدا در نظرگرفته شده، ولی باید با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در این خصوص هماهنگی انجام شود که  امیدواریم با کارشناسی مدیر کل میراث فرهنگی استان در این موضوع شاهد تدفین شهدای گمنام درحوزه علمیه قزوین باشیم.

 مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت:  قدرت سیاسی و نظامی، آبرو و حیثیتی که هم‌ اکنون به آن می‌بالیم به  واسطه ایثارگری رزمندگان و شهدا است، لذا خدمت به شهدا میراث برای آیندگان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حضور شهدا در هرمکانی آثار و برکات فراوانی به همراه دارد، عنوان داشت:  شهدا سرشار از نور و معنویت هستند،  وصفای باطن شهدا موجب تزریق معنویت و نورانیت در حوزه های علمیه خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha