پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدعلی حلیمی کاشانی، امشب با حضور جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه و قشرهای مختلف مردم در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در این مراسم که با حضور آیات خاتمی، نمازی، غروی، قرائتی و نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید برگزار شد، به جایگاه عالمان دین در مکتب والای اسلام اشاره کرد و گفت: علم، عمل، زهد و تقوای آیت الله حلیمی کاشانی در کلام بسیاری از بزرگان مورد اشاره قرار گرفته و حقیقتا جزو ویژگی های مثال زدنی این شخصیت برجسته بوده است.

وی با اشاره به سختی ها و مجاهدت های مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و همرزم بودن با شهید نواب صفوی، گفت: علمای دین حلقه وصل بندگان با پروردگار متعال و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستند و حقیقتا این مجاهد نستوه در تمام عمر بابرکت خویش اینگونه بود.

سخنران این مراسم در پایان با بیان این که مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی یک عمر در سنگر حوزه های علمیه به دین و به محرومان جامعه خدمتگزاری کرد، اظهار داشت: ایشان به گونه ای زندگی کرد که فقدانش موجب اندوه و تأثر همگان شد و ما هم نباید به گونه ای زندگی کنیم که خدایی ناکرده پس از مرگ برخی حتی در دلشان خدا را شکر کنند.

یادآور می شد؛ مرحوم آیت الله محمد علی حلیمی کاشانی، روز دوشنبه 18 بهمن ماه سال جاری به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha