شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ابوالفضل صبوری

حوزه / یک مبلغ بین المللی گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی تهدید جدی جامعه اسلامی باشد، طلبه های زباندان باید تولید محتوا در به زبان های خارجی را در این عرصه در اولویت کاری خود قراردهند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام ابوالفضل صبوری در اولین نشست کارگاهی زباندانان حوزه علمیه کاشان که در مرکز تخصصی حوزه این شهر برگزار شد،  به شاخصه های یک طلبه زباندان در تبلیغ مبانی اسلام  و  قرآن  اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه زبان انگلیسی در بیشترکشورهای جهان  زبان رایج می باشد طلبه های  زباندان  باید بیشتر دریادگیری  این زبان تلاش کننند

وی، با تاکید برتخصصی تر شدن  طلبه های زباندان  گفت : طلبه ای خواهد توانست به عنوان یک مبلغ دینی زباندان درکشورهای خرجی  موفق باشد که دوره های تخصصی  زبان  انگلیسی و  معارف دینی وقرآنی را  گذرانده  باشد.

این مبلغ بین المللی با تاکید بر لزوم تسلط کامل طلاب زباندان با محتوای دینی و قرآنی، گفت: طلبه ای موفق خواهد بود که بداند در چه فضایی  می خواهد کار کند، هم چنین تسلط کامل به محتوای دینی و قرآنی داشته باشد.

حجت الاسلام  صبوری، تبلیغ دینی در فضاهای مجازی و توجه به توریست ها را مقدم بر تبلیغ فرامرزی دانست  و گفت: با توجه به اینکه فضای مجازی تهدید جدی جامعه اسلامی باشد، طلبه های زباندان باید تولید محتوا در به زبان های خارجی را در این عرصه در اولویت کاری خود قراردهند.

این مبلغ بین المللی، وجود پتانسیل های بسیار فراوان توریستی و مذهبی کاشان را فرصت بسیار خوبی برای مبلغین دینی زباندان درتبیین معارف اسلامی و دینی دانست و گفت : طلبه های زباندان می توانند در قالب معرفی مراسم های گوناگون مذهبی و ملی  در کاشان، ارتباط خوبی با توریست ها برقرار و به نشر آموزه ها دینی بپردازند.

برپایه این گزارش، در این کارگاه یک روزه که با حضو مدیر، معاون پژوهش و طلاب زباندان حوزه علمیه  کاشان برگزار شد، حجت الاسلام مهدی اسماعیلی معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان با ارائه گزارشی پیرامون  تربیت  طلبه های زباندان و پتانسیل های بسیار فراوان مذهبی  و توریستی در این شهرستان، از آمادگی حوزه برای برگزاری کارگاه های آموزشی به منظور آشنایی هرچه بیشتر طلاب زباندان  و معرفی معارف دینی و قرآنی به گردشگران خارجی در مکان های  تاریخی، مذهبی و گردشگری این شهرستان خبرداد .

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha