جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در کارگاه تلبس طلاب کاشان

حوزه / حضور روحانی در مناطق تبلیغی موجب ارتباط مردم با عالم، بروز شدن اطلاعات دینی و اطلاع یافتن از نیازهای ضروری مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در سومین کارگاه تلبس طلاب حوزه کاشان، به مواردی که یک طلبه، برای معمم شدن باید بگذراند، اشاره کرد و گفت: طلبه هایی که می خواهند سطح عالی و تخصصی را طی کنند و یا انتهای سطح مقدماتی این دوره را می گذرانند و می خواهند ملبس شوند باید اطلاعات کافی از منابع دینی و قرآنی داشته باشند.

مدیرحوزه علمیه کاشان، ملبس شدن را موجب دیده شدن بیشتر طلاب در جامعه دانست و  افزود : طلبه ای که ملبس به لباس روحانیت می شود با توجه به این که بیشتر در جامعه دیده می شود، اخلاق او برای همه الگو باشد.

وی در ادامه، به وظایف بسیار مهم طلاب حوزه های علمیه در شرایط حساس داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قرآن بزرگترین و غنی ترین منبع تفسیر و روایات  برای طلاب می باشد، لذا طلاب برای تبیین مبانی دینی درجامعه باید به سراغ این کتاب آسمانی بروند.

این استاد حوزه کاشان، روایات ائمه اطهار(ع) را از دیگر منابع استفاده طلاب در مباحث دینی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ائمه معصومین(ع) در عرصه های مختلف با فراز و نشیب های زیادی زندگی می کردند طلاب باید نسبت به این موارد اشراف کامل داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه کاشان، ارتباط هر چه بیشتر روحانیون با مردم را موجب حل بسیاری از مشکلات جامعه دانست و گفت: حضور روحانی در مناطق تبلیغی موجب تجربه کردن ارتباط مردم با عالم، بروز شدن اطلاعات دینی و اطلاع یافتن از نیازهای ضروری مردم می شود.

گفتنی است، از سال 1391 تاکنون، بیش از 400 نفر از طلاب  مدارس علیمه منطقه کاشان در کارگاه تلبس شرکت کرده اند، که از این تعداد، تاکنون 348 نفرمعمم شده اند

این کلاس ها به صورت کارگاهی برگزار و طلاب در آن با موضوعات مختلفی همچون روش سخنرانی و روضه خوانی، شیوۀ بیان احکام، و...  آشنا می گردند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha