جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهدای روحانی

حوزه / مدیرحوزه علمیه کاشان با تاکید بر لزوم گرامیداشت یاد شهدا و ضرورت معرفی شهدای روحانی به جامعه، گفت: شیعه با شهید و شهادت در تاریخ ماندگار و پیروز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و تاکید بر ضرورت معرفی شهدای روحانی به جامعه، گفت : دلیل اینکه عاشورا و انقلاب اسلامی ایران پویا و فراگیر شده، به خاطر این است که محور شهادت زنده است.

وی افزود : یکی از فرازهای انقلاب  اسلامی که برای دشمن قابل درک نیست محوریت شهید و شهادت است که به قول شهید مطهری هر جای تاریخ شیعه را نگاه می کنیم نام یک ویا چند شهید را حتما خواهیم دید.

مدیر حوزه علمیه کاشان، با بیان اینکه شیعه با شهید و شهادت در تاریخ ماندگار شده است، ابراز داشت: به همین دلیل هم گرامیداشت یاد شهداء خصوصا شهدای روحانیت  و طلاب یکی از وظایف سنگین حوزه های علمیه  و تمام اقشار جامعه می باشد.

وی به نقش بی بدیل روحانیت در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان کاشان دارای بیشترین آمار روحانی و طلبه شهید در کشور می باشد باید برنانه ویژه ای برای معرفی آنان طراحی شود و از زندگی این شهداء سرمشق  بگیریم

حجت الاسلام والمسلمین فرجی افزود: در زمانی که حدود  300 طلبه کاشانی در قم و حدود 300 طلبه هم در کاشان حضور داشتند، حدود  103 شهید دادیم، یعنی یک ششم طلاب کاشان شهید شدند که در هیچ قشری  دیگری  به این انداز شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران نشده است .

مدیرحوزه علمیه کاشان یاد آورشد: برگزاری یادواره شهدا می تواند، راه، آرمان و وصیت خاص شهداء، خصوصا شهدای روحانی که در همه عرصه ها و زندگی اخلاقی خودشان شاخص بودند را  برای طلاب مردم و جوانان در ایران اسلامی بیان و به یک راه روشنگر و راهنما تبدیل گردد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha