پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت زهرا سلام الله علیها

حوزه / عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: فاطمه اطهر(س) الگوی بی‌بدیل مجاهدت و خروش انقلابی و اسوه وجاهت و کرامت برای همه نسل‌ها در همه عصرها هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، شامگاه جمعه 22 بهمن ماه در یادواره شهدای روحانی شهرستان سرایان استان خراسان جنوبی که همزمان با شب شهادت حضرت فاطمهزهرا(س) و با حضور جمع کثیری از مردم در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه نام مبارک فاطمه اطهر(س) به عنوان یک مجاهده در تاریخ بشریت می‌درخشد، خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا(س) نقاب از چهره نفاق برداشت و با تیزبینی نسبت به انحرافات پس از رحلت رسول خدا(ص) هشدار داد و در جمله‌ای فرمود: «اینان بر شتری سوار هستند که آبستن حوادث بزرگی است».

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، ادامه داد: دختر نبی مکرم اسلام، در عین جوانی و با وجود کوتاهی حیات، به الگویی‌ برای‌ همه‌‌ مردان‌ و زنان‌ غیور و مؤمن‌ و مسلمانان‌ در طول تاریخ تبدیل شد. ایشان میان رسالت نبی(ص) و ولایت ولی ارتباط برقرار کردند و هر که از این بانوی بزرگوار تأسی جوید، از هدایت­شدگان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود شهدا را ستارگان آسمان ایثار و مقاومت نامید و رمز بقا و حیات جاودانه آنان را «وجه الله» شدن دانست و ابراز کرد: رمز بقا و حیات جاودانه شهیدان جنبه «وجه الله» شدن آنان است و هر چیزی به جز «وجه الله»، فانی و نابود شدنی است.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر سیر و سلوک، اندیشه، تفکر، منش و در یک کلمه تمامی شئون زندگی آدمی، سبقه «وجه الله» به خود بگیرد، آنگاه آدمی جاودانه می‌شود و دلیل آنکه شهدای والامقام همیشه در عالم جاودان هستند، همین وجه الله بودن آن­هاست.

وی وجه مشترک وصیت­نامه همه شهدا را تاکید بر اطاعت از ولایت فقیه، دفاع از اسلام و سفارش برای پاسداشت ارزش‌های الهی برشمرد و تصریح کرد: جهاد برای خدا، اطلاعت از ولی فقیه و ادامه راه ایثار و صیانت از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، در وصیت نامه همه شهیدان به چشم می‌خورد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با تاکید بر اینکه کرامت و وجاهت حقیقی انسان تنها در پرتوی عبودیت خداوند حاصل می‌شود، اظهار کرد: انسان‌ها دارای دو نوع کرامت ذاتی و اکتسابی هستند؛ کرامت ذاتی موضوعی مشترک در میان تمامی انسان‌هاست، اما آن چیزی که مایه سعادت آدمی می‌شود، کرامت اکتسابی است که جز در پرتوی آموزه‌های الهی و انوار هدایت ائمه معصومین(علیهم‌السلام) به دست نمی‌آید.

وی کرامت را وجه مشترک شخصیت تمام شهدا معرفی و ابراز کرد: جانبازان و شهدای ما ابتدا به مقام کرامت رسیده‌اند و سپس جان خود را عالماً، عامداً، خالصاً، مخلصاً و با معرفت و شناخت راه، راهبر و مقتدا، در طریق الهی نثار کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در تعریف کرامت گفت: کرامت به این معناست که انسان دارای روح بلند، ملکوتی و متصل به خداوند شود و جز خدا نبیند و اهل بخشش مال، آبرو و در صورت لزوم جان در راه معبود و پروردگار خود باشد.

وی شهدا را مصادیق عینی کرامت معرفی و بیان کرد: کریم کسی است که بر لشکر وجود او خدا حاکم بوده و محور همه جلوه‌های درون و برون او دستورات الهی باشد. هر بخششی کرامت نیست، اگر انسان مقابل شیطان درون امیر نفس بود و مقابل شیاطین برون استقامت داشت، آن گاه می‌توان او را کریم خواند.

تولیت آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین سرمایه انسان را نفس الهام بخش به پاکی‌ها و خوبی‌ها معرفی کرد و گفت: انسان‌هایی سعادتمند می‌شوند که این سرمایه الهی را از دست ندهند. ذات اقدس الهی به سبب رحمانیتش و برای دست­یابی بشریت به کرامت، انبیا و اوصیاء الهی را برای انسان قرار داده است.

در پایان این مراسم، با حضور تولیت آستان قدس رضوی از خانواده تعدادی از شهدای شهرستان سرایان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha