پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام  احمد مطهری تبار

حوزه/ یک روحانی مبارز دوران انقلاب گفت: مرحوم آیت الله حلیمی درحد توان خود به محرومین، مستضعفان و طلبه های ضعیف کمک می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری تبار در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله حلیمی که امروز در شهرستان کاشان برگزار شد، درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، با تبریک سی وهشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تسلیت ارتحال یار و یاور امام  و رهبری گفت: براساس فرموده حضرت علی(ع) اگر یک عالم فرهیخته ای از دنیا برود قطعا هیچ چیز دیگری جایش را پر نخواهد کرد.

این روحانی مبارز دوران انقلاب، به سوابق علمی و مبارزاتی آیت الله حلیمی اشاره کرد و گفت: معظم له پس از سپری نمودن مراحل تحصیلات مقدماتی در کاشان،  تحصیلات عالیه خود را درقم نزد علمای بزرگ به پایان رساند و سپس جهت خدمت به نظام اسلامی و قرآنی بنا به دستور امام راحل به پاکستان رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری تبار، به  خاطرات خود در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب  به  منظور ترویج و تشریح مقالات امام راحل مورد تعقیب ساواک قرارگرفتم به طوری که مامورین وابسته به ساواک شهرستان کاشان به خانه بنده حمله ور شدند تا مرا دستگیر کنند ولی مرحوم پدرم قبل از بررسی منزل مان توسط ماموران، تمام جزوات و رساله امام را در داخل شکاف دیوارمنزل مان پنهان نمود .

این روحانی پیشکسوت منطقه کاشان، با اشاره به اینکه از آن زمان تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تحت نظر مامورین ساواک کاشان بودم، گفت: با توجه به اینکه یکی از ماموران ساواک در کاشان از آشنایانم بود، همیشه مرا موعظه می کرد و می گفت خودت و ما را گرفتار نکن اما من به راهم ادامه دادم.

این کارشناس مذهبی، به تحت تعقیب قرار داشتن خود به خاطر خواندن مقاله حضرت امام(ره) در خانه یکی از شهروندان آران و بیدگلی که مخفی شده بود اشاره کرد وگفت: وقتی که ماموران برای دستگیری من به خانه این شهروند ریختند، تمام افرادی که آنجا بودند فرارکردند ولی صاحب خانه مرا تا پاسی از شب مخفی نمود ولی چون خانواده ام منتظرم بودند، تا ازمنزل خارج شدم مامور ساواکی که همکلاس دوران ابتدایی من بود مرا دید و گفت شما اینجا چکار می کنی؟ در پاسخ گفتم مگرصلوات فرستادن و تفسیر قرآن جرم است؟ لذا از آن زمان هرجا منبر می رفتم تحت نظر ساواک  قرار داشتم.

وی یاد آورشد: یک بار از قم به طرف کاشان می آمدم؛ به مأمورین ساواک اطلاع داده بودند که رساله حضرت امام(ره) همراهم می باشد؛ پس ازاینکه مرا دستگیر کردند و به کلانتری بردند، پس از بازجویی از من وقتی دیدند نام امام خمینی(ره) در رساله نیست، مرا آزاد کردند.

روحانی مبارز دوران انقلاب افزود : یک بار دیگر نیز از دست مأمورین ساواک که قصد داشتند برای گرفتن اعتراف با ریختن آب جوش به بدنم اعتراف از من بگیرند، فرارکردم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری تبار، در ادامه نقل خاطرات خود از دوران مبارزات انقلابی، به  نقش بی بدیل آیت الله  سید مهدی یثربی نماینده ولی فقیه وامام جمعه فقید شهرستان کاشان در دوران مبارزات انقلاب اشاره کرد و گفت: معظم له تنها روحانی درشهرستان کاشان بود که نقش بسیارعالی برای راه اندازی تظاهرات و پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی با تأکید بر این که حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن را برهمه اقشار جامعه واجب و ضروری است، گفت: نسل سوم انقلاب و کسانی که در دوران انقلاب نبودند، باید از بزرگترها و فرهیختگان، نقش امام راحل، انقلاب، وحدت ملی و شهادت جوانان را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران جویا شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha