سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان سالگرد فرماندهان شهدای مقاومت را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: امنیت و آرامشی که از آن بهره مند هستیم به فضل خون فرماندهان و شهدای مقاومت است و این شهدا با اقدامات خود راه پیروزی مقاومت را هموار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های دوگانه بر تربیت انسان بر اساس اصول اخلاقی، انسانی و دینی تاکید کردند و افزودند: انسان، تهذیب و دوری او از تعصب و افراطی گری باید مورد توجه قرار گیرد تا مایه وحدت، همبستگی ملت شود تا در مقابل تهدیدات تررویسم تکفیری و اسرائیلی مبارزه کنند.

آیت الله قبلان؛ باید برای تربیت انسان براساس اصول اخلاقی، انسانی و دینی تلاش شود

آیت الله عبد الامیر قبلان نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان درخطبه های نماز جمعه بر تربیت انسان بر اساس اصول اخلاقی، انسانی و دینی تاکید کرد؛ چراکه انسان در واقع جانشین خداوند بر روی زمین است و جانشین باید طبق خواست و اراده خداوند و در جهت منافع انسان عمل کند تا الگو و راهی برای اصلاح واقع شود.

وی افزود: امت ما نیازمند تلاش و جهاد بیشتر است تا در راه حقیقت و ارشاد همیشه همچون یک انسان عمل کند؛ که در این صورت صاحب اراده قوی می شویم و از تمام آنچه خود، نسل و آینده مان را در معرض خطر قرار می دهد، مصون می مانیم. ما باید به انسان، تهذیب و دوری او از تعصب و افراطی گری توجه کنیم و برای حفظ کشور همکاری و همبستگی داشته باشیم و با تروریست های تکفیری و اسرائیلی که ملت و منطقه را مورد تهدید قرار می دهند، مبارزه کنیم.

آیت الله قبلان همچنین اشاره کرد: ما باید در اوامر و نواهی خداوند، تقوای الهی پیشه کنیم و از پیروی از هوای نفس دوری و آنچه به ملت، امت اسلامی ضرر می رساند دوری کنیم، بر وحدت خود محافظت کرده و برای خیر و صلاح جامعه همکاری کنیم.

آیت الله نابلسی:  شهید مغینه و شهدای مقاومت معادلات جدیدی را پیش روی ما قرار دادند

آیت الله نابلسی در خطبه های نماز جمعه اشاره کرد: در دوره های گذشته امت ما به ویژه ملت لبنان مورد انواع تهدیدات، ظلم و ستم قرار گرفتند، اسرائیل قدرتی داشت که در جنگی که وارد می شود، پیروز می شود اما از زمان شهید عماد مغنیه و سید حسن نصر الله اسرائیل از لانه عنکبوت هم ضعیف تر شد  و مقاومت امروز با توجه به تهدید آمیز بودن مخازن آمونیاک در شهر حیفا به اسرائیل در خصوص ویرانی آن هشدار داده است و مقاومت اسرائیل را مجبور به نابود کردن نیروگاه هسته ای "دیمونا" خواهد کرد؛ چرا که این نیروگاه در صورت هر گونه جنگ احتمالی تهدیدی بزرگی برای رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی افزود: عزت و شرافتی که اکنون ما صاحب آن هستیم به فضل این انسان های بااخلاص و از خود گذشته است؛ فرماندهانی که راه پیروزی را هموار  کردند و آن ها شایسته ترند که مورد تکریم قرار گیرند.

شیخ دعموش: حزب الله برای دفاع از تمام طوائف با رژیم اشغالگر و تروریسم تکفیری می جنگد

شیخ علی دعموش در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: لبنان از نعمت امنیت و استقرار بهره مند است و این به برکت خون فرماندهان و تمام شهدا، بیداری و جهاد رزمندگان و آمادگی آنان برای جانفشانی به خاطر، وطن و ملت ماست. پیروزی ها و دستاورد های شهدا چه در مبارزه با رژیم صهیونیستی یا تکفیری ها منجر به ترس و وحشت دشمنان شد و باعث شد آنان به مخدوش ساختن چهره مقاومت و واردن کردن تهمت های باطل روی آورند.

وی افزود: آمریکا، اسرائیل و برخی از سازمان های عربی و لبنانی هم پیمان برای ضربه زدن به مقاومت و نابودی آن در صورت امکان برنامه ریزی کردند و برای برکنار کردن، محاصره، تضعیف و مخدوش کردن چهره آن و رهبران و رزمندگان آن تلاش های بسیاری کردند و حزب الله را به تروریسم، تجارت مواد مخدر، پولشویی، مدیریت شبکه های دزدی و قاچاق و افترا و اتهامات باطل که همگی از پاکی حزب الله مطلع هستند، متهم کردند.

شیخ دعموش ادامه داد: برخی سازمان های عربی از جمله عربستان در همین راستا به حزب الله حمله کردند و حزب الله را حزبی ایرانی و ابزاری در دست ایران توصیف کردند و گفتند که ایران از آن به عنوان وسیله ای در جهت انجام پروژه های خود در منطقه استفاده می کند و اینکه حزب الله اهل سنت را در سوریه می کشد. وی تاکید کرد: تمام حوادث از سال 1982 میلادی مؤید این است که تمام این ادعا ها دورغ است و حزب الله یک حزب لبنانی است که از تمام طوائف لبنان در مقابله با تروریسم تکفیری که شیعه و سنی، مسلمانان و مسیحیان و ایزدی ها را به قتل می رساند و هیچ فرقی بین آن ها قائل نمی شود، دفاع می کند.

خطیب نماز جمعه لبنان تصریح کرد: اسرائیل در حمله ای افترا آمیز و تحریک آمیز، مقاومت را هدف قرار داد تا لبنانی ها را از حزب الله بترساند و اینگونه وانمود کند که حزب الله کشور را به خرابی و ویرانی می کشاند. اسرائیل همچنان به تهدیدات، وعده و وعیدهای خود ادامه می دهد و در بین لبنانی ها جنگ روانی راه می اندازد تا ملت لبنان را بترساند و آن ها را علیه مقاومت بشوراند.

شیخ حبلی: سید حسن نصرالله معادلات جدیدی را ترسیم کرد

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه شهر صیدا تاکید کرد: سخنان سید حسن نصرالله در سالگرد فرماندهان شهید، معادلات جدید و کوبنده ای را در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی ترسیم کرد؛ و این مؤید این است که مقاومت که شراره های آغازین آن را شهید شیخ راغب شعله ور کرد و شهید سید عباس موسوی آن را تکمیل کرد، امروز قدرت بزرگ و کوبنده ای در مقابل دشمن صهیونیستی که مقاومت اسلامی لبنان را تهدید اول خود می داند، به شمار می رود و این مدال شرفی است بر سینه لبنان و مقاومتی که توانست رژیم صهیونیستی را خوار کند.

وی افزود: مقاومت در جنگ 33 روزه به فرماندهی شهید حاج عماد مغنیه نشان داد که می تواند رژیم صهیونیستی را شکست دهد و اکنون پیروزی های بسیاری کسب کرده است. ما اینجا یاد فرماندهان شهدای مقاومت که راه مقاومت را پیموند و میدان جنگ فصل الخطاب بودند را گرامی می داریم و می گوییم: مقاومت، نه تنها در جنوب لبنان بلکه در کل لبنان، غزه و جبهه جولان مورد فشار قرار می دهد و این به این معنی است که مقاومت در محاصره دشمن از تمام جبهات موفق شده است و در هر جنگ احتمالی قدرت برتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha