پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ صهیب حبلی

حوزه/ شیخ حبلی گفت: داعش از سوی سعودی ها و نظام سعودی احساس خطر می کند و به زودی با خود آنها نیز درگیر خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت لبنان در سخنانی در تلویزیون لبنان با اشاره به تهدید اخیر داعش مبنی بر ترور برخی مبلغان و علمای سعودی گفت: داعش به تازگی اعلام کرده که علمای سعودی فتواهای متناقض دارند و از نظام عربستان حمایت می کنند و دیدارهای متعدد با مسئولان این کشور دارند و بر این اساس آنها منافق هستند.

شیخ حبلی ادامه داد: این تهدیدها بدان معنا است که داعش از سوی سعودی ها و نظام سعودی احساس خطر می کند و به زودی با خود آنها نیز درگیر خواهد شد به ویژه با توجه به اینکه لحن داعش در این تهدید ها بسیار شدید و تند بوده و علمای عربستان را به عنوان مزدور توصیف کرده اند.

این روحانی اهل سنت لبنان افزود: داعش در این ویدئو سخنان ضد و نقیض علمای عربستان درباره داعش را به صورت مستند در کنار هم قرار داده و گفته این در حالی است که آنها همچنان از حکام طاغوتی سعودی حمایت می کنند اما به تازگی با داعش مخالفت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: خطرناک ترین اقدام داعش این است که از نیروهای خود معروف به گرگ های تنها در کشورهای مختلف خواسته اند این علما را ترور کرده و به قتل برسانند و مدعی شده این ترورها خیر کثیر را برای امت اسلام در پی خواهد داشت و این اولین بار است که داعش فتوایی با این صراحت منتشر می کند و خواستار ترور افراد توسط اعضای خود می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha