جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شیخ صهیب حبلی

حوزه/ شیخ صهیب حبلی گفت: امروز شاهد صدور فتواهای شاذ و دوگانه هستیم که دین را تحت سلطه و اختیار حاکمان قرار می دهد که از جمله آن‌ها تکفیر شیعیان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در مراسمی با عنوان "اثر پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر وحدت اسلامی " در منطقه البقاع لبنان که با دعوت حزب الله و مرکز فرهنگی امام خمینی انجام گرفت، گفت: وحدت به معنی کنار زدن دیگران نیست بلکه به معنی اجتماع و اتحاد در مسائل مهم و بزرگ که امت اسلامی را مورد تهدید قرار می دهد و این همان چیزی است که امام خمینی برای آن تلاش می کرد. امام خمینی تنها رهبری بود که از وحدت اسلامی سخن به میان آورد و اولین اقدامی که بعد از پیروزی انقلاب صورت داد، بستن سفارت رژیم صهیونیستی و گشایش سفارت فلسطین بود.

وی اشاره کرد: در کتاب های تاریخی گاهی برخی مغالطه ها و آمیختگی ها دیده می شود؛ به همین خاطر ما حقایق را از کتاب خدا که باطل در آن راهی ندارد، می گیریم. افکار امام خمینی زمانی که با قرآن مطابق باشد آن را می پذیریم و افکاری که مخالف قرآن باشد حتی اگر از روحانیون اهل سنت باشد، نمی پذیریم.

* امام خمینی رهبر تمامی مسلمانان است

شیخ حبلی گفت: انسان جانشین خدا در روی زمین است و امام نیز شایستگی این جانشینی را داشت و به وظیفه خود نه برای نفع شخصی بلکه در جهت مصالح امت اسلام عمل کرد. امام خمینی تنها رهبر شیعیان نیست بلکه رهبر تمامی مسلمانان است و خداوند به خاطر تواضع امام، به ایشان عظمت داد همانطور که نبی مکرم اسلام عنایت فرمود. امام خمینی انسان متواضعی بود به گونه ای که بعد از پیروزی انقلاب بر عکس تمامی انقلابیون و رهبران، در خانه کوچک خود به زندگی ادامه داد.

این روحانی اهل سنت تصریح کرد: امروز شاهد صدور فتواهای شاذ و دوگانه هستیم که دین را تحت سلطه و اختیار حاکمان قرار می دهند از جمله آن ها تکفیر شیعیان است.

وی افزود: امروز از وهابیت و تسلط آن بر نهادهای دینی اهل سنت رنج می بریم و این مسئله باعث شده که تکفیر، تعمیم کشتار و رد دیگران گسترش یابد.

شیخ حبلی در پایان گفت: تمام اقدامات امام خمینی در راستای اسلام و رسالت آن بوده است و امروز اگر ایران در مورد مسئله وحدت و فلسطین و برجسته سازی مظلومیت ملت های جهان شانه خالی کند، تمام مشکلاتش با اعراب و غرب حل می شود. همچنین افزود: از ثمرات و برکات انقلاب اسلامی، تلاش برای وحدت و یافتن نقاط مشترک بین مسلمان،  پرداخت خمس به مقاومت فلسطین و تحریم ناسزا گویی به صحابه است.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha