جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علی عبداللطیف فضل الله

حوزه/ سید فضل الله با تاکید بر ضرورت آزادی رسانه ها، این آزادی را امری مقدس دانست و افزود: رسانه ها باید به تمام قوانین و ادیان احترام بگذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی عبداللطیف فضل الله رئیس نشست فکر عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته تاکید کرد: این امکان وجود ندارد که در لبنان علیه یک طایفه یا گروه سیاسی به سود طایفه یا گروه سیاسی دیگری حکم شود و بر همین اساس نمی توان مقاومت و نمایندکان آن را محکوم کرد، زیرا مقاومت بخشی اساسی از لبنان و حقی مقدس است که قانون اساسی و همچنین معاهده طائف و دولت های پی در پی آن را به رسمیت شمرده اند.

وی افزود: موضع گیری های میشل عون رئیس جمهور لبنان در مورد سوریه و مقاومت نشان دهنده التزام وی به سوگندنامه ریاست جمهوری و مبانی ثابت سیاسی لبنان است که التزام به این مبانی موجب سلامت تمام مردم و حمایت از کشور و حفظ آرامش  ملی و تحکیم قدرت لبنان در برابر اشغالگران خواهد بود.

سید عبداللطیف فضل الله در مورد قانون جدید انتخاباتی لبنان نیز گفت: بهترین قانون، قانونی است که به تنوع سیاسی موجود در لبنان احترام بگذارد و اجازه بدهد تمام اقشار و ارکان سیاسی و مذهبی مردمی در انتخابات سهم داشته باشند و دیگر سخنی از اقلیت و اکثریت و سودجویی به میان نیاید.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با تاکید بر ضرورت آزادی رسانه ها، این آزادی را امری مقدس دانست و افزود: رسانه ها باید به تمام قوانین و ادیان احترام بگذارند، زیرا رسانه ابزاری برای انتقال فکر و اطلاعات است و نباید در این راه ضوابط اخلاقی و شرعی و قاونی را زیر پا بگذارد و به جایگاهی برای اهانت به مقدسات و بزرگان دینی تبدیل نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha