چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ حسین مشیک رئیس جنبش العیش و التکافل در لبنان

حوزه/ شیخ حسین مشیک رئیس جنبش "العیش و التکافل" در لبنان با تاکید بر این که خاندان "مشیک" اهانت به رهبران شیعه را محکوم می کند، اشاره کرد: مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر، مسئله امت اسلامی و ملی است و نباید در برنامه ای تمسخر آمیز به این شخصیت توهین می شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ حسین مشیک رئیس جنبش "العیش و التکافل" در لبنان با تاکید بر این که خاندان "مشیک" اهانت به رهبران شیعه را محکوم می کند، اشاره کرد: مسئله ناپدید شدن امام موسی صدر، مسئله امت اسلامی و ملی است و نباید در برنامه ای تمسخر آمیز به این شخصیت توهین می شد.

وی افزود: کسی گمان نکند که آزادی اش شرعاً و اخلاقاً به او اجازه می دهد تا به شخصیت ها توهین و هتک حرمت کند و کرامت انسانی را زیر پا بگذارد.

شیخ حسین مشیک تصریح کرد: هر روحانی دینی نماینده مذهب و دین خود است و باید به نمادهای دینی احترام بگذاریم.

یادآور می شود چندی قبل در یکی از برنامه های شبکه تلویزیونی الجدید لبنان، و با عبارات طعنه آمیز به شخصیت امام صدر توهین شد که این موضوع با واکنش جدی نهادها و شخصیت های دینی در لبنان مواجه شد و آن را محکوم کردند.

مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز پیش از این در بیانیه ای با محکوم کردن اهانت به امام موسی صدر در شبکه تلویزیونی الجدید اعلام کرد: این روش غیراخلاقی را در حق امام موسی صدر که شیوه گفتگو و اصول وحدت ملی در لبنان را قرار داد به شدت محکوم می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha