جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ارسال ایمیل‌های تهدید آمیز به ۲ مسجد در آلاباما

حوزه/ دو مسجد و مرکز اسلامی در شهرهای بیرمنگام و هانتسویل در ایالت آلابامای آمریکا ایمیل‌های تهدیدآمیز مرگبار دریافت کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wbrc، دو مسجد در ایالت آلابامای آمریکا پیام‌های تهدید آمیزی دریافت کردند. این دو مسجد که یکی از آنان در شهر بیرمنگام و دیگری در شهر هانتسویل واقع شده‌اند، ایمیل‌های تهدید آمیز مرگباری دریافت کردند.

این ایمیل‌های تهدید آمیز مسلمانان، مکزیکی‌ها و سیاه‌پوستان را در سرتاسر آمریکا به مرگ تهدید کرده و هشدار داده که تمام این مردم را مورد تعقیب قرار داده تا زمانی که همه بمیرند یا از این کشور بروند. به گفته امامان جماعت این مساجد، پلیس محلی و مقامات دولتی در جریان قرار گرفته‌اند.

علاء الدین بشیر از مرکز اسلامی هانتسویل گفت: پلیس از وضعیت اطلاع کافی دارد و ما ایمان کامل داریم. ما قبل از هر چیز به خدا و سپس به همسایگانمان تکیه داریم.

خالو حدید مدیر اجرایی جامعه اسلامی آلاباما در بیرمنگام گفت: تک تک حوادثی که در بُعد کشوری در آمریکا اتفاق می‌افتد تاثیرات محلی دارند و این تهدیدات  هم یکی از این اتفاقات است.

* زندگی عادی خودمان را از دست نمی دهیم

اشفق توفیق مدیر جامعه اسلامی بیرمنگام نیز گفت: ما قصد داریم این مسائل را جدی تلقی کنیم اما نمی‌خواهیم آن‌ها سبک زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهند. ما باید هوشیار باشیم، مسئولین را مطلع سازیم، در عین حال قصد نداریم بی‌دلیل وحشت زده شویم و زندگی عادی خودمان را از دست بدهیم.

وی افزود: اقلیت‌ها در آمریکا مورد حمله قرار دارند. سخنرانی‌هایی که از جانب سیاستمداران ارائه می‌شوند می‌توانند عواقب بدی داشته باشند. بهترین شیوه مقابله با جهل و نادانی و ترس از همدیگر ایجاد گفتمان و شناخت بهتر است.

برنامه نمازهای روز جمعه در این مساجد به حال عادی برقرار خواهند شد. به گفته توفیق مراسم روز درهای باز که قرار بود 26 فوریه در ساعت 5 بعد از ظهر در مرکز اسلامی هلال هوور برگزار شود هنوز به جای خود باقی‌ست.

سخنگوی پلیس هوور در ایالت آلاباما دخالت پلیس را تایید کرد اما سخنگوی اف بی آی اجرای هر گونه تحقیقاتی در این زمینه را تایید نکرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha