جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 نشست میان ادیانی

حوزه/ نشست میان ادیانی در یکی از موسسات مذهبی دانشگاه هاروارد واقع در ایالت ماساچوست برگزار شده و به اهمیت درک و تحمل مذهبی میان پیروان ادیان مختلف می‌پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دانشگاه هاروارد در کمبریج، واقع در ایالت ماساچوست آمریکا قصد برگزاری یک نشست میان ادیانی در یکی از موسسات مذهبی این دانشگاه دارد.

دایان مور، مدیر پروژه سطح سواد مذهبی در دانشگاه هاروارد با ایراد سخنرانی در موسسه مذهبی گلستونبری ابی، درباره شیوه‌های چگونگی درک ادیان دیگر و اهمیت درک دیگران در یک جامعه دموکراتیک به بحث و بررسی می‌پردازد.

سخنرانی وی با  هدف خنثی کردن جریانات فرهنگی بیان نفرت، اسلام هراسی و مبارزه با  تبعیض علیه "دیگری" که در حال حاضر در سراسر اخبار دنیا به چشم می‌خورد، انجام میشود.

این نشست میان ادیانی قرار است فردا ساعت ۱۹ در مرکز همایش‌های مورکون این مرکز برگزار شود. عنوان نشست میان ادیانی امسال «زندگی در یک جهان قطبی: آیا گرگ و بره می‌توانند در کنار هم زندگی کنند؟» می‌باشد.

 در این نشست قرار است نگرانی‌های کنونی جامعه از جمله عدم وجود تحمل مذهبی میان مردم مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. سئوالاتی که قرار است در این جلسه به آن‌ها پرداخته شود به این شرح هستند: چگونه می‌توانیم به طرز موثری درک و تحمل میان ادیانی را پرورش دهیم؟ چرا داشتن سواد مذهبی درباره باورهای دیگران تا این حد برای حفظ یک جامعه دموکراتیک مورد نیاز است؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha