پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تشکیل جلسه میان ادیانی در کلیسایی در ایالت واشنگتن

حوزه/ مردم شهر موکیلتئو در ایالت واشنگتن، قرار است شنبه آینده در جلسه‌ای درباره اسلام، مسیحیت و پروژه مسجد سازی به بحث و بررسی بپردازند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از heraldnet، شنبه هفته آینده قرار است یک جلسه میان ادیانی در کلیسای لوتران پویت گریس در  شهر موکیلتئو در ایالت واشنگتن برگزار شود. موضوع این جلسه اسلام، مسیحیت و پروژه ساختن مرکز اسلامی جدید می‌باشد.
این نشست بخشی از سری نشست‌های میان ادیانی است که از زمان اعلام طرح ساخت مسجد برگزار شده‌اند.
محمد رضا خان مدیر مرکز اسلامی موکیلتئو در این باره گفت: تمرکز اصلی این جلسه آشنا ساختن مردم با خودمان و اقداماتمان است. به نظر ما مسلمانان و مسیحیان باید با هم کنار بیایند.
این مرکز اسلامی جدید قرار است در زمینی به وسعت 3 هزار و 800 متر مربع ساخته شده و ساختمانی 2 طبقه دارای سالن نمازخانه، اتاق چند منظوره، دفاتر کوچک، آشپزخانه، کلاس‌های درس و سرویس بهداشتی باشد.

مسلمانان همچنین قصد دارند املاک مجاور را خریداری کنند تا فضای بیشتری برای مسجد و پارکینگ آن ایجاد کنند.
کایل اسمیت، سخنران دیگر جلسه روز شنبه و یکی از معلمان انجمن مرسی در سیاتل قصد دارد درباره موضوع «برتری در تنوع و ارتباطات اسلامی» صحبت کند.
آماندا اسمیت نیز که 3 سال پیش به دین اسلام گرویده در این جلسه درباره باورهای اسلامی اش سخن خواهد گفت.
اسمیت می‌گوید: آیه مورد علاقه من در قرآن را برایتان می‌خوانم: ای مردم ، بی تردید ما همه شما را از یک مرد و زن ( آدم و حوّا ) آفریدیم، و یا هر فرد شما را از یک پدر و مادر خلق کردیم ، و شما را قبیله‌های بزرگ و کوچک قرار دادیم تا همدیگر را بشناسید (پس در میان شما برتری نژادی نیست بلکه ) مسلّما گرامی‌ترین شما در نزد خدا پرهیزکارترین شماست همانا خداوند بسیار دانا و آگاه است.
وی افزود: دین اسلام دین صلح و پیشرفت است، اما اغلب اوقات اینگونه به تصویر در نمی‌آید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha