سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ادای احترام شیعیان هندی به مسیحیان در عید کریسمس

حوزه/ مسلمانان شیعه در هند، با بردن هدایای کریسمس به یک کلیسای متدیست به مسیحیان ادای احترام کرده و با آنان پیمان مودت بستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از timesofindia، مسلمانان شیعه در شهر نویدا، در ایالت اوتارپرادش هند، با بردن هدایای کریسمس به یک کلیسای متدیست در نزدیکی مسجد، به مسیحیان ادای احترام کرده و با آنان پیمان مودت بستند.

در این منطقه از شهر نویدا 1 مسجد، 2 کلیسا و 1 معبد هندوها در فاصله 500 متری از همدیگر قرار دارند و درحالی که کلیسای متدیست در سال 2003 تاسیس شده، قدمت مسجد مسلمانان به 18 سال می‌رسد.

سنّت رد و بدل کردن هدایا میان مسیحیان و مسلمانان این منطقه از 4 سال پیش و زمانی شروع شد که گروهی از مسلمانان شیعه از سازمان خیریه بین‌المللی «حسین کیست؟»، در بعداز ظهر یک مراسم مذهبی روز یکشنبه از این کلیسا بازدید کرده و هدایایی را به نشانه احترام و اتحاد به کشیش و دیگر مسیحیان این مسجد تقدیم کردند.

هدایت این گروه شیعیان در هندوستان را حجت الاسلام غلام علی نقوی، رهبر مسجد نصران اهل بیت به عهده داشت. وسیم زیدی یکی از اعضای مسجد شیعیان و نماینده سازمان خیریه «حسین کیست» در شهر نویدا گفت: کارت تبریک عید، شکلات و شیرینی به کشیش و کودکانی که حوالی ظهر به کلیسا رفته بودند دادیم. همچنین به هدف ایجاد احترام متقابل در روز عید هندوها به معبد رفتیم.

* هدف ما گسترش پیام همدلی اجتماعی است

رییس مسجد شیعیان در این باره گفت: هدف ما گسترش پیام همدلی اجتماعی است که این روزها در جامعه ما به فراموشی سپرده شده است. هر مذهبی تنها خوبی را می‌آموزد اما این روزها میان مذهبیون تفرقیه ایجاد شده و مفهوم همدلی اجتماعی به آهستگی رو به کم رنگ شدن می‌گذارد. بنابراین ما در گردهمایی‌های مشابه سعی داریم پیام عشق و وحدت را ترویج دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha