جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عدم ورود مسلمانان به آمریکا تاثیری در فعالیت داعش نخواهد داشت

حوزه/ با توجه به اینکه بیش از نیمی از افراد مرتبط با داعش تازه مسلمانانی خارج از اجتماعات کنونی اسلامی هستند، تحقیقات نشان داد که توقف و ممنوعیت مهاجرت مسلمان از کشورهای اسلامی به آمریکا تاثیری بر کاهش حضور داعش در این کشور نخواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از breitbart، یک تحقیقات در آمریکا نشان داده که بیش از نیمی از افراد مرتبط با داعش تازه مسلمانان خارج از اجتماعات کنونی اسلامی هستند. یک پروژه تحقیقات جهانی مستقر در دانشگاه شیکاگو در امنیت و تهدیدات نشان داده که کمتر از 49% افراد مرتبط با حملات تروریستی از کشورهای مسلمان به غرب وارد می‌شوند و بیش از نیمی از حملات تروریستی توسط کسانی انجام می‌شوند که شهروندان خود آمریکا بوده و به اسلام گرویده‌اند.

این موسسه در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده است که «توقف و ممنوعیت مهاجرت مسلمانان از کشورهای اسلامی به آمریکا مانع حضور داعش و هواداران آن در این کشور نمی‌شود.

این موسسه، مطالعه تحقیقاتی خود را از روی 112 پرونده افراد مرتبط با داعش در وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا مربوط به مارس 2014 تا آگوست 2016 انجام داده است.

جرایم مرتبط به داعش در این پرونده‌ها عبارتند از حمله یا توطئه برای حمله علیه ایالات متحده، پیوستن و یا توطئه برای پیوستن به داعش در خارج از کشور،  و پشتیبانی و حمایت مالی و غیرمالی از دیگر افراد معارض که قصد انجام حملات تروریستی به نمایندگی از داعش را دارند.

طبق این گزارش 83% داعشی‌ها در آمریکا دارای تابعیت آمریکایی بوده و 65% آنان نیز به دنیا آمده خود آمریکا هستند. به علاوه گفته می‌شود که گرایش آمریکایی‌ها به گروهک تروریستی داعش بسیار بیشتر از سایر گروه‌های تروریستی از جمله القاعده می‌باشد.

این مطالعه موفقیت داعش در آمریکا را به خاطر شیوه‌های تبلیغاتی این گروه از جمله ویدئوهای آن‌ها در اینترنت می‌داند. آمار نشان می‌دهد که 83% مردم آمریکا ویدئوهای تبلیغاتی داعش که شامل اعدام‌ها و سخنرانی‌های این گروه می‌باشد، را مشاهده کرده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha