پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که امروز تکفیر بزرگترین خطر علیه اسلام و مسلمانان است، اتحاد علمای شیعه و سنی، تنها راه حل مقابله با این جریان خطرناک خواند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری ششمین همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» در این استان اظهار داشت: جنایت‌ها و اقدامات داعش و گروه‌های تکفیری هیچ سنخیتی با اسلام و قرآن ندارد.

وی با بیان اینکه اتحاد علمای شیعه و سنی، تنها راه حل مقابله با جریان تکفیری است، افزود: علمای اسلام نباید نسبت به این خطر بزرگ بی تفاوت باشند و باید تلاش کنند جهان اسلام را از خطر تکفیری‌ها آگاه کنند تا ریشه این جریانات خشکانده شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امروز وظیفه همه علمای جهان اسلام است تا در کنار هم و با وحدت کلمه، با خطر تکفیر و جریان‌های افراطی مقابله و چهره واقعی اسلام را به جهانیان معرفی کنند.

وی با اشاره به برگزاری همایش «اتحاد امت اسلامی در مقابله با تکفیر» در اظهار داشت: این همایش براى پرداختن به جریان تکفیر است که یک جریان مضر و خطرناک در دنیاى اسلام بوده و در این راستا حضور علمای شیعه و اهل سنت در این همایش‌ها بیانگر عزم جدی و وحدت مذاهب اسلامی برای مقابله با جریانهای تکفیری است.

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه علمای اسلام باید با هوشیاری، خطر بزرگ تکفیر و هویت اصلی این گروه را برای مردم تبیین کنند، گفت: برگزاری این همایش‌ها، فرصتی برای همفکری علمای جهان اسلام برای رهایی و نجات امت اسلامی از خطر بزرگ تکفیر است و نباید نسبت به جنایات گروه‌های تکفیری بی تفاوت بود.

وی تصریح کرد: جریان تکفیر جریان تازه تاسیسی نیست و سابقه‌ى تاریخى دارد، لکن چند سالى است که با نقشه‌هاى استکبار و با پول برخى از دولتهاى منطقه و با طرّاحى و نقشه‌کشىِ سرویس‌هاى جاسوسى کشورهاى استعمارى - مثل آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستى - تجدید حیات کرده و قوّت گرفته است که باید علما و روحانیون شیعه و سنی با اتحاد، روشنگری و بصیرت افزایی به مقابله با این جریان بپردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha