جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام روح الله شبانی نوش آبادی

حوزه/ دقت درمحتوای سخنرانی ها، توجه به نفوذ فرقه‌های انحرافی و در نهایت توجه به جوانب مختلف فضای مجازی و آسیب های مربوط به آن، ازمهمترین وظایف طلاب و روحانیون در مقطع فعلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام روح الله شبانی نوش آبادی، در سومین کارگاه تلبس طلاب مدارس علمیه منطقه کاشان، به وظایف علما و حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ و گسترش سیره ائمه اطهار(ع) در جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اعتقادی که مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران دارند و روحانیون را الگوی عملی و رفتاری آن می دانند، لذا وظیفه کلیه طلاب حوزه های علمیه و علمای سلف در این راستا، ثابت نگه داشتن اعتقادت مردم به ائمه معصومین(ع) می باشد.

وی افزود: روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه نباید اجازه دهند که  نگاه مردم نسبت به  اعتقاداتی که به دین اسلام و اهل بیت(ع) دارند عوض شود.

معاون امورصیانت حوزه علمیه کاشان به وظیفه ای که معاونت های امور صیانت حوزه‌های علمیه به مصادیق بعضی از آسیب هایی که ممکن است نگاه مردم را نسبت به حوزه‌های علمیه و روحانیون عوض کند، اشاره کرد و گفت: دقت درمحتوای سخنرانی ها در هیئات و جلسات مذهبی، در تکایا، مساجد، حسینه ها و...، مشکلات و شکایات مالی، توجه به نفوذ فرقه‌های انحرافی و فضاهای مجازی، ازمهمترین وظایف طلاب  و روحانیون در مقطع فعلی است.

وی، با اشاره به اینکه روحانیون درمقابل نفوذ فرقه های انحرافی نیاز به هوشیاری و توجه بیشتری دارند، گفت: با توجه به اینکه مرکز امور صیانتی حوزه‌های علمیه، در بحث گزینش طلاب ورودی، و رصد طلاب حوزه‌های علمیه، حساسیت وِیژه‌ای را دارد،  تحقیقات خود را به صورت میدانی انجام می دهد.

معاون امورصیانت حوزه علمیه کاشان، هدف از تأسیس مرکز امور صیانتی در حوزه های علمیه را، محافظت  و صیانت از حوزه های علمیه، طلاب و خانواده های آنان عنوان کرد و گفت: پاسخ به استعلام مراکز مرتبط با حوزه های علمیه، از دیگر وظایف این معاونت می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha