پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مردم بحرین در شب محاکمه آیت الله قاسم به خیابان ها ریختند+تصاوير

حوزه/ از بعد از نماز مغرب و عشا و در شب محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر دینی مردم بحرین، مناطق مختلف این کشور شاهد حضور تظاهرات و راهپیمایی های گسترده در محکومیت محاکمه آیت الله و دفاع از ایشان تا پای جان بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، از بعد از نماز مغرب و عشا و در شب محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر دینی مردم بحرین، مناطق مختلف این کشور شاهد حضور تظاهرات و راهپیمایی های گسترده در محکومیت محاکمه آیت الله و دفاع از ایشان تا پای جان بوده است.

مردان و زنان انقلابی با در دست داشتن تصاویر آیت الله قاسم و شعارهای انقلابی مسیرهایی را در مناطق مختلف پیمودند و ضمن محکومیت اقدامات رژیم آل خلیفه بر دفاع از آیت الله قاسم و پاسخ کوبنده در صورت هرگونه اقدام احمقانه و تجاوزکارانه تاکید کردند.

جلسه محاکمه آیت الله عیسی قاسم فردا دوشنبه برگزار خواهد شد و براساس گفته دادستانی رژیم آل خلیفه، این جلسه آخر خواهد بود.

آخرین جلسه محاکمه آیت الله قاسم در 11 بهمن برگزار شد و در آن جلسه محاکمه تا 24 بهمن به تعویق انداخته شد اما دادستانی طی درخواستی از دادگاه خواست تا جلسه محاکمه را تا 9 بهمن به تعویق بیاندازد تا گزارشات نهایی را ارائه دهد.

با فرا رسیدن موعد جلسه آمادگی کامل مردم برای دفاع از آیت الله قاسم سرتاسر کشور  را فراگرفت، به گونه ای که ائتلاف جوانان انقلاب فوریه بحرین طی بیانیه ای از روز شنبه خواستار گسترش و افزایش جمعیت اجتماع کننده در مقابل منزل آیت الله قاسم و تشکیل گروهی از داوطلبان از مناطق مختلف برای پاسداری در کنار فدائیان، شد. همچنین این حزب بر پوشیدن کفن برای دفاع از آیت الله و حضور در خیابان ها و میدان ها در صورت هرگونه اقدام احمقانه یا تجاوزکارانه تاکید شد.

جریان الوفاء الاسلامی آمادگی کامل خود را برای رویدادهای احتمالی بعد از جلسه محاکمه اعلام و تاکید کرد: محاکمه آیت الله قاسم در انتقام از موضع ایشان در عدم کوتاهی در خصوص حقوق ملت بحرین و رهبری مردم در مسائل و راه حل های سیاسی، صورت می گیرد و آمریکا و انگلیس پشت این اقدامات تجاوزکارانه علیه مردم و هویت دینی آنان هستند.

اهالی ساکنان مختلف بحرین آمادگی خود را برای پاسداری در میدان الفداء و گسترش تجمع در شهرک "الدراز" اعلام کردند و گفتند: با وجود مدارس و کارهای دیگر از حضور در حمایت از آیت الله کوتاهی نخواهیم کرد؛ چرا که هدف قرار دادن آیت الله قاسم در واقع هدف قرار دادن اسلام و تمامی مردم بحرین است.

مناطق دیگر بحرین بر راه دفاع از آیت الله قاسم و پذیرفتن تمامی هزینه ها در این راه تاکید کرده و وفاداری خود را نسبت به ایشان اعلام کردند.

در بیانیه اهالی منطقه "کرانه" آمده است که بحرین در بدترین و سخت ترین اوضاع دینی و سیاسی به سر می برد و ما باید پیرامون منزل آیت الله تجمع کنیم تا مانع تعرض به ایشان و انتقام جویی از شیعیان بحرین شویم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha